10 000 INSPEKTIONER UNDER FÖRSTA VECKAN NÄR SYSTECH STARTAR I WISCONSIN

Göteborg, Sverige, 2012-07-13 11:39 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Det nya besiktningsprogrammet i Wisconsin, Wisconsin Vehicle Inspection Program (WIVIP), lanserades framgångsrikt den 1 juli, 2012. De gamla centraliserade stationerna är numera stängda från och med den 30 juni och har ersatts av 200 oberoende bilserviceföretag som tjänar en region med sju counties som inkluderar större Milwaukee, Sheboygan, Waukesha, Racine och andra städer.

Enligt Jack Pierce som är Program Manager så utförde det nya decentraliserade nätverket 10 000 inspektioner fördelat på 194 stationer under första veckan av programmet. Wisconsinbilister kan nu dra nytta av fördelen av Systechs nya förnyelseprocess för fordonsregistrering på deltagande stationer, och enligt Pierce utnyttjade tio procent av kunderna den här tjänsten. "Det var en utmärkt start på ett spännande program", säger Pierce.

De nya stationerna har Systechs helt nya analysutrustning med OBD, vilket inkluderar innovationer såsom integrerade tjänster för förnyelse av fordonsregistreringen och live chat. Förutom registreringstjänsten har Wisconsinbilister nu fler orter att välja mellan när de skall besiktiga sina bilar och flera besiktningsstationer är belägna närmare deras hem än tidigare.

Denna press info finns på engelska på www.opus.se.

Magnus Greko,

E-post: magnus.greko@opus.se

Peter Stenström, Investor Relations

E-post: peter.stenstrom@opus.se

Opus Certified Adviser

Thenberg & Kinde Fondkommission AB

Box 2108, SE-403 12 Göteborg, Sverige

Telefon: +46 31 745 50 00 ——————————————

Opuskoncernens affärsidé är att utveckla, producera och sälja produkter och tjänster inom Automotive Test Equipment, Vehicle Inspection Systems och Fleet Management för den globala marknaden. Produktområdena inkluderar avgasmätare, diagnosutrustning och automatiska testlinjer. Tjänster inkluderar drift av obligatoriska bilprovningsprogram. Koncernen säljer sina produkter och tjänster i över 50 länder och har cirka 330 medarbetare. Omsättningen 2011 uppgick till cirka 232 MSEK. Opus aktier är listade på First North Premier, NASDAQ OMX.