YIT rakentaa 130 opiskelija-asuntoa Tampereen Hervantaan

Helsinki, 2012-10-25 09:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- YIT Oyj              Lehdistötiedote              25.10.2012

YIT rakentaa 130 opiskelija-asuntoa Tampereen Hervantaan

YIT ja Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö TOAS ovat sopineet uuden opiskelija-asuntokohteen rakentamisesta Tampereen Hervantaan. Talot sijaitsevat osoitteissa Tutkijakatu 3 ja 5.

Kahteen erilliseen taloon valmistuu yhteensä 130 opiskelija-asuntoa, joiden asuinpinta-ala on yhteensä noin 4960 m2. Ensimmäisen talon rakentaminen on jo alkanut ja se valmistuu syksyllä 2013. Toisen talon rakentaminen alkaa vuodenvaihteessa ja se valmistuu keväällä 2014. Talot saavat nimekseen Pianpytinki.

Opiskelijatalot ovat osa korttelikokonaisuutta, jossa YIT:llä on rakenteilla jo kaksi muutakin asuinrakennusta. YIT haluaa kasvattaa monipuolisten palveluiden lähellä sijaitsevan Hervannan alueen monimuotoista rakentamista.

”Kohteen rakentaminen vahvistaa jo toistakymmentä vuotta jatkunutta yhteistyötämme TOAS:n kanssa. Uudet opiskelija-asunnot monipuolistavat Hervannan alueen asuntotarjontaa ja ovat hyväksi alueen jatkokehittämisen kannalta”, sanoo YIT:n Tampereen aluejohtaja Ilkka Kääriäinen.

Hervanta on Tampereen keskustan ja Kalevan kaupunginosan lisäksi halutuinta opiskelija-asuntoaluetta. Pianpytingistä on matkaa Tampereen teknillisen yliopiston kampusalueelle vain reilu kilometri.

Lisätietoja:

Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, Talorakennus Tampere, YIT Rakennus Oy, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi
Timo Lehto, toimitusjohtaja, Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö TOAS, puh. 040 514 8846, timo.lehto@toas.fi

Kuvamateriaali Pianpytingistä ladattavissa tästä linkistä: http://yit.materialbank.net/NiboWEB/YIT/showCartPublicContent.do?uuid=3845681&random=350498&lang=en

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Tampereen seudun opiskelija-asuntosäätiö TOAS on osa tamperelaista opiskelijakulttuuria. TOAS vuokraa ja rakennuttaa koteja opiskelijoille koko opiskelun ajaksi. TOAS:illa on yhteensä noin 5500 asuntoa, joissa on asuntopaikkoja lähes 9000. TOAS on Suomen toiseksi suurin opiskelija-asuntoyhteisö sekä myös toiseksi suurin vuokranantaja Tampereella. Vuonna 2011 säätiön liikevaihto oli 32 miljoonaa euroa ja taseen loppusumma 218 miljoonaa. www.toas.fi