Technopolis ostaa Nokialta kampuksen Oulussa

TECHNOPOLIS OYJ      PÖRSSITIEDOTE          12.12.2013 klo 11.15

Technopolis ostaa Nokialta kampuksen Oulussa

Technopolis ostaa Nokian Peltolan kampuksen Oulussa. Kampuksen vuokrattavissa oleva pinta-ala on noin 37 600 neliömetriä ja siihen kuuluu 800 pysäköintipaikan pysäköintitalo. Investoinnin koko on 31,7 milj. euroa.

Monikäyttäjäympäristöksi sopivan kampuksen Technopolikselle myy Nokia, joka vuokraa ostettavasta kampuksesta pitkäaikaisella sopimuksella noin 17 400 neliömetriä. Kaupan jälkeen Nokian osuus Technopoliksen liikevaihdosta pysyy alle 3 %:in.

Voimassaolevien vuokrasopimusten perusteella kampuksen taloudellinen vuokrausaste on toisen vuosipuoliskon alussa 64 %. Technopolis uskoo voivansa nostaa kampuksen taloudellisen vuokrausasteen yli 90 %:iin kahden vuoden kuluessa, jolloin yhtiö arvioi nettovuokratuoton nousevan yli 11 %:in. Tämän hetkinen markkinoiden nettotuottovaade on 8,5 %.

Uudet kiinteistöt ovat nykyaikaisia, muuntojoustavia ja täydentävät alueella sijaitsevaa Technopoliksen Kontinkankaan 27 000 neliömetrin kampusta. Yhdessä ne muodostavat 64 600 neliömetrin kokonaisuuden.

Kontinkangas on kasvava sairaala-, yliopisto- ja yritysalue, jossa kehitetään muun muassa tulevaisuuden terveyspalveluita. Siellä toimii yli 100 ICT-, bio-, terveys- ja hyvinvointialojen organisaatiota. Kaupungin tavoitteena on luoda Kontinkankaalle vuoteen 2016 mennessä 700 uutta työpaikkaa.

Technopolis Oyj
Keith Silverang