Ellen AB Årsredovisning 2012

Danderyd, 2013-04-02 20:10 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ellen AB Årsredovisning 2012

Årsredovisningen finns även på www.ellenab.com

FÖR YTTERLIGARE INFORMATION:

Frågor om Ellen AB kan ställas till VD Monica Wallter på telefon 08-412 10 00 eller via epost mw@ellenab.com.

Om Ellen AB
En bra mjölksyrabakterieflora är grunden till en frisk underlivshälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Bioteknikföretaget Ellen AB erbjuder patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors underlivsflora. Tampongen ellen® innehåller LN® (Lacto Naturel), en substans som består av humana probiotiska mjölksyrabakterier. Dessa utgör en naturlig del av friska kvinnors underlivsflora. År 2002 lanserade Ellen, som första företag i världen, tamponger med mjölksyrabakterier i Norden. Nu pågår en internationell lansering och utveckling av nya produkter baserade på samma teknologi. Under 2012 tecknades ett globalt licensavtal avseende probiotiska kosttillskott för urovaginal hälsa som ger Ellen AB exklusiva rättigheter till två produkter med patentskydd. Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN.
Remium Nordic AB agerar som bolagets Certified Adviser.
www.ellenab.com

Årsredovisning 2012 130402.pdf