MARIMEKKO VAHVISTAA MAIJA LOUEKARIN HETKIÄ/MOMENTS-KUOSIN INSPIRAATIOKSI VANHAN VALOKUVAN

Marimekko Oyj, Lehdistötiedote 27.9.2013 klo 16.30

Marimekko tiedotti torstaina 26.9.2013 seuraavaa:

”Oman Hetkiä/Moments-kuosini inspiraationa olivat kaupunkinäkymät Helsingistä. Piirsin Helsingin keskustasta kaupunkinäkymää, jossa katse kohdistuu Esplanadin puiston suunnalta Fabianinkadun ja Pohjoisesplanadin risteymään”, kertoo Louekari.

Marimekko vahvistaa, että Maija Louekarin Hetkiä/Moments-kuosin inspiraation lähteenä on toiminut Markus Lepon 60-luvulla ottama valokuva, josta suunnittelijan toteamalla tavalla välittyvät kaupunkinäkymät Helsingistä.

MARIMEKKO OYJ

Merja Paulamäki
merja.paulamaki@marimekko.fi

JAKELU:
NASDAQ OMX Helsinki Oy
Keskeiset tiedotusvälineet

Marimekko on suomalainen tekstiili- ja vaatetusalan designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiö suunnittelee ja valmistaa korkealuokkaisia kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin sekä vaatteita, laukkuja ja muita asusteita. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2012 Marimekko-tuotteiden brändimyynti oli noin 187 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 88 miljoonaa euroa. Vuoden lopussa Marimekko-myymälöitä oli 108. Keskeisiä markkinoita ovat Pohjois-Amerikka, Pohjois-Eurooppa ja Aasian-Tyynenmeren alue. Konsernin palveluksessa on noin 500 henkeä. Yhtiön osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.marimekko.fi