Ellen levererar den probiotiska intimkrämen till Tyskland

Danderyd, 2014-08-22 08:06 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ellens distributör i Tyskland, Ellen Vertriebs, har erhållit sin första leverans av Ellens unika probiotiska intimkräm. Inom en till två veckor förväntas produkten att lanseras på Ellen Vertiebs e-handelsbutik, www.ellen. Den probiotiska intimkrämen kommer också att lanseras inom kort på den schweiziska och österrikiska marknaden.

Ellen Vertieb har sedan flera år tillbaka varit Ellens distributör i de tysktalande länderna i Europa med för Ellen betydande försäljning av den vanliga, digitala, tampongen med probiotika. Nu tar Ellen Vertriebs sig an Ellen ABs nästa unika produkt, den probiotiska utvärtes intimkrämen. Den första leveransen av intimkräm till Tyskland har skickats från fabriken i Sverige. Produkten förväntas att lanseras inom någon vecka på internet och diskussionerna med inköparna på de tyska och österrikiska drugstores-butikerna Rossmann och dm inleds under hösten.

Den probiotiska intimkrämen kommer också att presenteras för de schweiziska apoteken under hösten.

Ellens probiotiska intimkräm med mjölksyrabakterier är naturlig och skonsam intimvård för kvinnor i alla åldrar. Produkten är ett resultat av svensk forskning och har utvecklats speciellt för att skydda den känsliga huden och slemhinnorna i det yttre intimområdet. Den är baserad på vegetabiliska fetter och oljor och är helt fri från parfym, konserveringsmedel och vatten.

Probiotisk Utvärtes Intim Crème innehåller Lacto Naturel (LN), en blandning av mjölksyrabakterier från tre patenterade stammar: L. fermentum LN99, L. rhamnosus LN113 samt L. gasseri LN40, dvs samma probiotika stammar som används i Ellens probiotiska tampong. Dessa finns naturligt i friska kvinnors underlivsflora.

Nya hygienvanor, träningsformer som spinning och ändrade sexvanor är några faktorer som kan påfresta underlivet. Överdriven underlivshygien medför att många tvättar bort de naturliga och skyddande mjölksyrabakterierna, så kallade laktobaciller. Följden blir att den känsliga huden i underlivet blir torr och skör. Probiotisk Utvärtes Intim Crème skyddar underlivet och har en smörjande effekt. Den hjälper även till att behålla hudens och slemhinnornas fuktighet i det yttre intimområdet. Till skillnad från många andra intimprodukter så är Probiotisk Utvärtes Intim Crème baserad på vegetabiliska fetter och oljor. Dessutom särskiljer den sig med sitt innehåll av mjölksyrabakterier som hjälper till att behålla en god bakterieflora.

• Vi är mycket glada att Ellen Vertriebs breddar sitt sortiment med Ellens probiotiska intimkräm. Vår tyska distributör är en kunnig marknadsförare av intimhälsoprodukter. Vi har stor förväntan på att produkten tas emot väl av de tyska, österrikiska och schweiziska kvinnorna, säger Ingrid Atteryd Heiman, tf VD på Ellen AB.

För ytterligare information:

Ingrid Atteryd Heiman, tf VD på telefon 08-412 10 01 eller via epost ia@ellenab.com

……………………………………………………………………………………………………………………………………………

Om Ellen

Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bland annat patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar inte torrhet, dålig lukt och en känsla av att inte vara fräsch i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är Tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen®Probiotisk utvärtes intimkräm som också innehåller Lacto Naturel (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Både produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på First North (Ticker: ELN). Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.
För ytterligare information:
www.ellenab.com