Køb af aktier i Portinho S.A, rettet emission ved apportindskud og rettet emission ved gældskonvertering

Hellerup, 2014-12-29 20:21 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Resumé:

1)    Blue Vision A/S køber aktier i Portinho S.A.

2)    Blue Vision A/S foretager rettet emission ved apportindskud

3)    Blue Vision A/S foretager rettet emission ved gældskonvertering

1. Blue Vision A/S køber aktier i Portinho S.A.

Blue Vision A/S har dags dato indgået aftale med Portinho ApS (CVR-nr. 36 42 93 99) om køb af nominelt EUR 15.000 aktier svarende til 30% af selskabskapitalen i selskabet Portinho - Investimentos e Projectos Imobiliários, S.A., Madeira, Portugal (Portinho S.A.). Erhvervelsen af aktierne gennemføres med virkning dags dato.

I tillæg har Blue Vision A/S indgået aftale med de øvrige kapitalejere i Portinho S.A. om tegning af yderligere nominelt EUR 2.800.000 aktier i Portinho S.A. i forbindelse med en samlet kapitalforhøjelse på EUR 3.500.000 i Portinho S.A., hvorved Blue Vision A/S øger sin ejerandel i selskabet til i alt 79,3 %.

Kapitalforhøjelsen gennemføres til kurs 100 ved konvertering af gæld, som omtalt under punkt 2. Kapitalforhøjelsen forventes gennemført i løbet af januar måned 2015.

Om Portinho S.A.

Portinho S.A.’ aktivitet er at eje og udvikle et grundstykke på 31.123 m2 på ferieøen Madeira i Portugal. Grundstykket er byggemodnet, og der er givet byggetilladelse til opførelse af i alt 66.250 m2 byggeri fordelt på et 5-stjernet hotel med 159 værelser på 30.050 m2 samt 148 lejligheder på 36.200 m2 til salg og udlejning.

Investeringen i Portinho S.A. er således i tråd med Blue Vision A/S’ strategi om investering i og drift af spektakulære ejendomme.

Portinho S.A. er i forhandlinger med en europæisk bank omkring finansiering af byggeriet, der forventes påbegyndt i 2015. Herudover har Portinho S.A. indgået forhåndsaftale om forvaltningen af hotellet og udlejningslejligheder med hotelkoncernen Gran Meliá Hotels International.

Portinho S.A. er foruden Blue Vision A/S ejet af investorer med lokalkendskab, erfaring og ekspertise fra lignende byggeprojekter.

2 . Blue Vision A/S foretager rettet emission ved apportindskud

Bestyrelsen i Blue Vision A/S har dags dato udnyttet sin bemyndigelse i henhold til vedtægternes punkt 4.1.C til at forhøje selskabets kapital med nominelt DKK 49.556.000 (unoterede) B-aktier ved apportindskud.

Kapitalforhøjelsen gennemføres til kurs 150 ved indskud af fordringer i alt EUR 13.491.391,94 mod Portinho S.A., hvoraf EUR 2.800.000 forventes konverteret til selskabskapital, som anført under punkt 1. Værdien af de indskudte fordringer er opgjort til i alt DKK 74.334.000.

Samtlige nye aktier tegnes af Portinho ApS.

Kapitalforhøjelsen er gennemført med henblik på at styrke selskabets kapitalgrundlag.

3. Blue Vision A/S foretager rettet emission ved gældskonvertering

Bestyrelsen i Blue Vision A/S har efterfølgende - også dags dato - udnyttet sin bemyndigelse i henhold til vedtægternes punkt 4.1.C. til at forhøje selskabets kapital med yderligere nominelt DKK 47.837.980 (unoterede) B-aktier ved gældskonvertering.

Kapitalforhøjelsen gennemføres til kurs 150 ved konvertering af gæld stor DKK 71.756.970.

Samtlige nye aktier i forbindelse med gældskonverteringen tegnes af Jeanette Gyldstoff Borg.

Gældskonverteringen gennemføres med henblik på at styrke selskabets kapitalgrundlag samt sikre en normalisering af selskabets drift.

Bemærkninger til dispositioner

De gennemførte dispositioner medfører, at selskabets egenkapital øges med tDKK 146.091 fra tDKK
-73.232 pr. 30. september 2014 til tDKK 72.859. Selskabets ledelse forventer for 2014 et resultat af primær drift på tDKK -2.000, hvilket er uændret i forhold til tidligere udmeldte forventninger jf. delsårsapport 1. januar – 30. september 2014.

Blue Vision A/S aktiekapital udgør efter kapitalforhøjelserne omtalt under punkt 2 og 3 nominelt DKK 108.692.270, fordelt på nominelt DKK 7.578.350 A-aktier á DKK 10 og nominelt DKK 101.113.920 B-aktier á DKK 10. Selskabet er efter kapitalforhøjelserne fortsat kontrolleret af Haab Investment Ltd., som ejer Portinho ApS samt Baltic Investment Group ApS, der tilsammen ejer 48 % af aktierne i selskabet.

Med henblik på at sikre en større spredning af selskabets aktier vil selskabets ledelse i 2015 arbejde hen imod en sammenlægning af selskabets to aktieklasser ved en notering af B-aktierne til handel på NASDAQ Copenhagen, hvor A-aktierne i forvejen er optaget til handel.

Hellerup, den 29. december 2014
Blue Vision A/S