SELSKABSMEDDELELSE NR. 199

Opdatering på selskabets strategi

Copenhagen Network er i en fase, hvor det handler om, at eksekvere på bestyrelsens strategi om at afsøge mulighederne for selskabet. Bestyrelsen har tidligere meldt ud, at den vil undersøge muligheden for at en køber kunne være interesseret i at overtage Copenhagen Network. Det kunne være som et egentligt købstilbud på selskabet eller via apportindskud af en ny driftsmæssig aktivitet hvorved Copenhagen Network tilføres ny erhvervsmæssig aktivitet og en ny betydelig hovedaktionær. Bestyrelsen vil ikke undersøge muligheden for selv at tilkøbe en ny driftsaktivitet idet det er besluttet, at en stor del af den i selskabet likvide kapital skal udloddes til aktionærerne. Bestyrelsen kan ikke udelukke at andre modeller for Copenhagen Network kan komme på tale og der er ingen garanti for, at bestyrelsens arbejde vil resultere i, at selskabet kan optage ny erhvervsmæssig aktivitet. Hvis bestyrelsen ikke lykkedes med den ovennævnte strategi vil alternativet være at søge en afnotering fra Nasdaq Copenhagen og efterfølgende likvidation af selskabet. Når bestyrelsen er klar med en indstilling til aktionærerne vil denne blive forelagt selskabets aktionærer på en generalforsamling med henblik på en generalforsamlingsgodkendelse.

Ekstraordinær udlodning af udbytte

I selskabsmeddelelse nr. 195 meddelte bestyrelsen, at det var planen at udlodde et væsentligt udbytte forventeligt sidst i januar 2015. Det er nu bestyrelsens forventning, af udlodningen vil finde sted medio februar 2015. Bestyrelsen vil udsende en selskabsmeddelelse herom når beløb og tidspunkt for udbyttebetalingen er endeligt fastlagt.

Ledelsesændring - Ny administrerende direktørTop content

Copenhagen Networks bestyrelse har i dag udnævnt bestyrelsesmedlem Jesper Aagaard til ny administrerende direktør. Jesper Aagaard afløser Troels Lind, der fratræder sin stilling med virkning fra i dag. Troels Lind stopper som en konsekvens af, at der ikke er flere operationelle aktiviteter i selskabet og som en konsekvens af bestyrelsens opdaterede strategi for selskabet.

Troels Lind har været ansvarlig for at gennemføre en omstrukturering af koncernens driftsaktiviteter. Dette har blandt andet givet selskabet mulighed for et succesrigt frasalg af alle datterselskaber og driftsaktiviteter til j2 Global Ireland Limited med closing den 22. december 2014 jfr. selskabsmeddelelse nr. 197.

Bestyrelsesformand Torben Aagaard udtaler:  ”Bestyrelsen anerkender den indsats, Troels Lind har ydet for selskabet, først som mangeårig Business Director for det tidligere datterselskab Comendo Security A/S og de seneste 18 måneder som administrerende direktør for Comendo A/S koncernen  (nu benævnt Copenhagen Network A/S). Troels Lind har stået for en række succesfulde tiltag og har aktivt fokuseret de frasolgte datterselskabers kernekompetence - at udvikle og udbyde it-sikkerhedsløsninger som tjenester i skyen. Bestyrelsen vil gerne sige Troels Lind en stor tak for indsatsen og ønsker ham held og lykke med de kommende udfordringer.”

Jesper Aagaard fortsætter i bestyrelsen hos Copenhagen Network og honoreres ikke særskilt for sin tiltræden som administrerende direktør idet opgaven forventes tidsmæssigt at kunne være indeholdt i hans nuværende bestyrelseshonorering. Bestyrelsen har ved sit valg af Jesper Aagaard endvidere lagt vægt på, at Jesper Aagaard er en betydelig hovedaktionær i Copenhagen Network A/S. Jesper Aagaard har sit daglige virke som Regional Managing Director Nordics hos Interoute Managed Services. For en nærmere beskrivelse af Jesper Aagaards baggrund henvises til selskabets hjemmeside. http://copenhagennetwork.dk/selskabet/bestyrelse-og-direktion.

Yderligere oplysninger:

Bestyrelsesformand Torben Aagaard, Copenhagen Network A/S