Ellens probiotiska tampong och intimkräm – “Product of the Year” i Slovenien

Danderyd, 2015-03-13 08:45 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Ellens probiotiska tamponger och den probiotiska intimkrämen, som i Slovenien säljs under varumärket Natura Femina by ellen, har utsetts till årets produkt.

Utmärkelsen delades ut häromveckan och vinnaren utsågs utifrån olika kriterier; attraktivitet, innovation och kundnöjdhet. Undersökningen gjordes via internet och utvärderingen gjordes av Nielsen data. ”Product of the Year” (POY) är världens största utmärkelse som utses av konsumenter för produktinnovationer. POY utses i mer än 40 länder med samma syfte; att guida konsumenter till de bästa produkterna på respektive marknad och att belöna tillverkare för kvalitet och innovation.

Den här utmärkelsen delas ut i ett antal länder i Europa varje år och det här var första gången som Ellens distributör Tosama i Slovenien, fick utmärkelsen.

Tosama kommer att få använda en symbol som visar att produkten fått utmärkelsen “Product of the Year” på förpackningarna under hela året 2015.

“Vi är mycket glada över att vår produkt fått den här utmärkelsen ännu en gång av konsumenterna som använder produkten. Detta är den femte gången som vi mottar den här typen av utmärkelse i Europa för våra probiotiska tamponger och den första gången som vi får den även för vår probiotiska intimkräm”, säger Carina Persson, VD på Ellen AB.

För ytterligare information:
Carina Persson, VD på telefon 08-412 10 00 eller via epost cp@ellenab.com

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Om Ellen

Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bl a patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. Många kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar

inte torrhet och odör i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är den probiotiska tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème som också innehåller Lacto Naturel ® (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Både produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. I produktsortimentet finns också ett självdiagnosticerande pH-test, en intim foam och en intim deo. Foamen och deon är båda baserade på ekologiska råvaror med Salvia som aktiv substans. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på First North (Ticker: ELN). Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. För ytterligare information: www.ellenab.com