Årsredovisning Ellen AB (publ) 2014

Danderyd, 2015-04-01 14:10 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Härmed publiceras Ellen ABs (publ) Årsredovisning 2014.

Styrelsen och VD i Ellen AB (publ).

För mer information:
Carina Persson, VD Ellen AB (publ)

Om Ellen
Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bl a patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. Många kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar inte torrhet och odör i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är den probiotiska tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème som också innehåller Lacto Naturel® (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Både produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. I produktsortimentet finns också ett självdiagnosticerande pH-test, en intim foam och en intim deo. Foamen och deon är båda baserade på ekologiska råvaror med Salvia som aktiv substans. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på First North (Ticker: ELN). Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. För ytterligare information: www.ellenab.com

Ellen Årsredovisning 2014_final.pdf