Nordea Invest sænker omkostningerne for kunderne

Bestyrelsen i Investeringsforeningen Nordea Invest har efter forhandling med Nordea Bank Danmark besluttet at fjerne tegningsprovisionen og markedsføringstillægget i forbindelse med emission

Med beslutningen falder ÅOP med mellem 8 pct. og 24 pct. i Nordea Invests afdelinger. ÅOP er de årlige omkostninger i procent og er det officielle sammenligningsgrundlag, når man som investor ønsker at holde omkostningerne i to investeringsforeningsafdelinger op mod hinanden.

”Vi er meget tilfredse med, at vi har opnået disse stordriftsfordele for vores medlemmer efter at have forhandlet med Nordea Bank. Ud over at medlemmerne kan se frem til et markant fald i ÅOP på vores afdelinger, så vil dette forenkle vores prisstruktur og gøre det lettere for medlemmerne at se, hvad de rent faktisk betaler. Og de vil ikke mindst spare et stort tocifret millionbeløb hvert år fra nu af”, siger Eric Christian Pedersen, direktør i Nordea Invest.

Ændringen har virkning fra i dag, den 10. april 2015, og vil således umiddelbart være afspejlet i prisdannelsen på foreningens afdelinger.

Tegningsprovisionen for afdelingerne var før ændringen mellem 0,75 pct. og 1,25 pct.

Markedsføringstillægget var før ændringen generelt på 0,125 pct.

Opdateret prospekt og central investorinformation vil snarest muligt blive gjort tilgængeligt på www.nordeainvest.dk. Eventuelle investorspørgsmål kan rettes til Nordea Invest på telefon 55 47 25 46.

Pressehenvendelser kan rettes til direktør Eric Pedersen, Nordea Invest på +45 30 36 92 45 eller Pressechef Stephan Ghisler-Solvang på +45 61 22 93 92

Nordea Invest

Eric Christian Pedersen