Ellen AB avhöll den 23 april sin årsstämma

Danderyd, 2015-04-23 17:08 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Ellen AB (publ) avhöll den 23 april sin årsstämma

I sitt anförande vid årsstämman redogjorde verkställande direktör Carina Persson för verksamhetsåret 2014 och framtidsutsikterna för bolaget. Presentationen finns tillgänglig på bolagets hemsida, www.ellenab.com

Stämman beslutade att fastställa bolagets resultat- och balansräkning för 2014. Årsstämman beslutade vidare att godkänna styrelsens förslag om disposition av bolagets resultat. Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2014.

Årsstämman beslutade i enlighet med styrelsens förslag om bemyndigande avseende nyemission.

Till styrelseledamöter omvaldes Mikael Lövgren, Anders Boquist och Ingrid Atteryd Heiman. Anna Levander och Jan Kockum valdes som nya styrelseledamöter.

Till bolagets revisor valdes Mazars SET revisionsbyrå i Stockholm.

Årsstämman utsåg Magnus Härning-Nilsson (omval), Gerhard Dal (nyval) samt Ingrid Atteryd Heiman (nyval) till ledamöter i valberedningen.

Vid styrelsens konstituerande möte valdes Ingrid Atteryd Heiman till styrelseordförande.

Ellen AB är listat på First North med kortnamn ELN. Remium Nordic AB agerar som bolagets Certified Adviser.

För ytterligare information:
Carina Persson, VD på telefon 0708-66 59 12 eller via epost cp@ellenab.com

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Om Ellen
Bioteknikföretaget Ellen erbjuder patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors vaginala hälsa. I stort sett alla kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet. Bakteriell obalans orsakas av en försvagad mjölksyrabakterieflora. Tampongen ellen® innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier. Dessa utgör en naturlig del av friska kvinnors underlivsflora. År 2002 lanserade Ellen i Norden som första företag i världen tamponger med mjölksyrabakterier. Nu pågår en internationell expansion och utveckling av nya produkter baserade på samma teknologi. Ellen är noterat på First North (Ticker: ELN). För ytterligare information: www.ellenab.com