Raision kevään uutuudet

Raisio Oyj, lehdistötiedote 5.5.2015

RAISION KEVÄÄN UUTUUDET

Terveellisyys ja ekologisuus kiinnostavat kuluttajia ruokavalinnoissa. Raision viljaisissa uutuustuotteissa on runsaasti kuitua, hyvä rasvahappokoostumus ja maltillisesti tai ei lainkaan sokeria. Luontokin kiittää, sillä kasvipohjaisten elintarvikkeiden hiilijalanjälki on pieni. Uutuustuotteet on pakattu helposti mukaan otettaviin pakkauksiin.

Uusi proteiinipitoinen Elovena Plus Välipalakeksi Sitruuna & Siemenet

Lisäsimme Elovena Plus Välipalakekseihin täysjyväkauran rinnalle kasviproteiinia. Näin syntyi runsaasti proteiinia ja kuitua sisältävä välipalakeksi luonnollisten makujen ystäville. Kekseissä on auringonkukan, kurpitsan ja pinjan siemeniä. Yksi keksi sisältää 23 prosenttia proteiinia. Pakkauskoko 10 x 30 g, ovh 3,39 euroa.

Juhlavuoden synttärikeksi: Elovena Tumma Suklaa Minipala -kaurakeksi

Elovena täyttää 90 vuotta. Juhlavuoden kunniaksi uunissa ovat paistuneet rapeat tummasuklaa-kaurakeksit. Tumma Suklaa Minipala -kaurakeksit ovat herkullisia, mutta samalla terveellisempi valinta kahvin kaveriksi tai aina, kun tarvitaan pientä maistuvaa suupalaa.  Makunautinnon kruunaa pohjan täyteläinen tummasuklaakerros. Keksipussia koristaa Elovena-tyttö alkuperäisessä karjalaisessa kansallispuvussaan. Pakkauskoko 230 g, ovh 2,59 euroa.

50 % vähemmän sokeria sisältävät pikapuurot vastaus kuluttajien toiveisiin

Elovena Hetki -pikapuurojen suosikkimakuja saa nyt myös vähemmän sokeria sisältävinä, sillä kuluttajat ovat toivoneet vähemmän makeita maustettuja pikapuuroja.  Uutuudet sisältävät 50 prosenttia vähemmän lisättyä sokeria kuin aikaisemmin. Kaksi makua: Elovena Hetki Vadelma Annospikapuuro 50 % vähemmän sokeria 420 g (12 x 35 g), ovh 3,95 euroa ja Elovena Hetki Omena-Kaneli Pikapuuro 50 % vähemmän sokeria 630 g, ovh 4,50 euroa.

Menoon mukaan gluteenittomat Provena Välipalakeksit

Provena Gluteenittomat Välipalakeksit on valmistettu täysjyväkaurasta ja ne ovat runsaskuituisia. Yhdessä keksikotelossa on neljä erillistä neljän keksin pakkausta, joten niitä on näppärä ottaa myös mukaan. Välipalakeksit ovat ohuita ja rapeita rakenteeltaan. Kaksi herkullista makuvaihtoehtoa: Provena Gluteeniton Välipalakeksi Kaura & Tumma Suklaa 160 g sekä Provena Gluteeniton Välipalakeksi Kaura & Hedelmä 160 g. Molempien ovh 3,99 euroa.

Mausta mielesi mukaan: Provena Gluteeniton Annospikapuuro Maustamaton

Provena Annospakattu Pikapuuro Maustamaton sisältää puhdasta kauraa ja ripauksen suolaa eikä lainkaan lisättyä sokeria. Sitä on kätevä maustaa oman maun mukaan ja annospussi on myös näppärä ottaa mukaan. Provena-hiutaleissa käytetään isoja kaurahiutaleita, jotka tuovat puuroon mukavaa rakennetta ja kauniin ulkonäön. Yhdessä kotelossa on viisi annospussia. Pakkauskoko 200 g, ovh 2,50 euroa.

Kaikki kevään uutuustuotteet ovat myynnissä 1.5.2015 alkaen.

Lisätietoja
Elovena-tuotteet: markkinointipäällikkö Jaana Henriksson, puh. 050 389 0114, jaana.henriksson (at) raisio.com
Provena-tuotteet: markkinointipäällikkö Pauliina Öhman, puh. 050 385 9940, pauliina.ohman (at) raisio.com

Tuotekuvat: http://raisio.mediabank.fi/fi (uutuustuotteiden kuvat etusivulla)

Raisio-konserni lyhyesti
Raisio Oyj on kansainvälinen, kasvipohjaisen ravinnon erityisosaaja. Raision toiminta on jaettu kahteen yksikköön: Brändeihin ja Raisioagroon. Konsernin päämarkkina-alueet ovat Suomi, Iso-Britannia, Tšekki, Venäjä, Puola, Viro ja Ruotsi. Raision osakkeet noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. Konsernin liikevaihto vuonna 2014 oli 494 miljoonaa euroa ja liiketulos 35 miljoonaa euroa. Konsernin palveluksessa työskentelee noin 1 900 henkilöä. Raision tunnetuimmat brändit ovat Benecol, Elovena, Sunnuntai, Provena, Honey Monster, Nordic, Poppets ja Benemilk.