Meddelelse nr. 6

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har dags dato godkendt halvårsrapporten pr. 31. marts 2015.

Regnskabsårets 2. kvartal:

• Basisindtjeningen udgør kr. 6,3 mio. (kr. 0,6 mio.), hvilket er højere end det forudsatte. Forbedringen skyldes primært en forøgelse af nettofinansieringsindtægterne med kr. 1,5 mio. og en forbedring af nettotab/gevinst på pantebreve med kr. 0,3 mio. Til sammenligning var basisindtjeningen for regnskabsårets 1. kvartal kr. 4,5 mio.
  • Koncernens resultat før skat er et overskud på kr. 8,6 mio. (kr. 2,5 mio.). Resultatet er præget af positive dagsværdireguleringer på obligationer med kr. 46,9 mio., realiserede tab på obligationer med kr. 12,4 mio. samt negative dagsværdireguleringer på gæld til kreditinstitutter, realkreditlån og renteswaps med kr. 30,8 mio. primært som følge af afdækkede bevægelser i USD. Til sammenligning var resultatet før skat for regnskabsårets 1. kvartal et underskud på kr. 13,3 mio.

Halvåret for 1. - 2. kvartal 2014/15:

• Basisindtjeningen for halvåret er forøget fra kr. 3,3 mio. til kr. 10,8 mio. Forøgelsen skyldes primært en forbedring i tab og regulering til dagsværdi for kreditrisiko på pantebreve med kr. 2,5 mio. og en forøgelse i nettofinansieringsindtægter med kr. 4,6 mio.
  • Koncernens resultat før skat for halvåret er et underskud på kr. 4,6 mio. (kr. 7,1 mio.).
  • Indre værdi pr. cirkulerende aktie andrager kr. 359,07 (kr. 406,99) efter udlodning af kr. 50,00 pr. aktie.

Forventet årsresultat 2014/15

• Det forventede årsresultat før skat justeres til kr. 5,0 - 9,0 mio. mod tidligere kr. 2,0 - 6,0 mio. I det forventede årsresultat indgår basisindtjeningen uændret med kr. 17,0 - 21,0 mio.

Ændring i selskabets ledelse

Bestyrelsen har besluttet, at direktør Jannik Rolf Larsen pr. 1. juni 2015 udpeges som medlem af direktionen og samtidig udtræder af bestyrelsen jf. side 8.

Nærværende halvårsrapport indeholder:

-     Koncernens hoved- og nøgletal