Ellens probiotiska intimkräm får toppbetyg av deltagarna i Hälsopanelens konsumentundersökning

Danderyd, 2015-07-02 07:50 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- Under maj genomförde Ellen en undersökning via Hälsopanelen.se. 200 kvinnor deltog i undersökningen. De valdes slumpmässigt ut och fick testa Ellens probiotiska intimkräm under 2 veckor och responsen vara mycket positiv, bl.a. visade den att 91 procent rekommenderar gärna intimkrämen till en vän.

Testdeltagarna i undersökningen visade stort engagemang och var mycket nöjda med resultatet. Hela 91 procent av de 163 deltagarna som svarade på enkäten kan tänka sig att rekommendera ellen intimate cremé till en vän! 90 procent av deltagarna var också intresserade av att fortsätta använda Ellens intimkräm när de upplever intimbesvär.

Så tyckte några av deltagarna:

• ”Upplevde att denna kräm var som gjord för mig. Är jättenöjd med den.”
  • ”Cremen kändes väldigt behaglig att använda och lindrar torrhet och irritation på ett effektivt sätt, kommer att fortsätta att använda denna produkt.”
  • ”Arbetar som Företagssköterska och kommer att rekommendera den till kvinnor i samband med hälsokontroller.”

Under våren har ellen uppmärksammats i sociala medier och flera bloggare har skrivit positiva inlägg om ellens produkter. Försäljningen på företagets webbshop har haft en direkt positiv påverkan i samband med aktiviteterna på sociala medier. Ellen finns idag på Facebook, Instagram och Pinterest, som löpande uppdateras med blogginlägg och annan information om Ellen.

”Vi är mycket glada över den fina respons vi fick från deltagarna i Hälsopanelen. Intimkrämen är en produkt vi tror mycket på. Det är roligt att Ellen uppmärksammats hos flera bloggare under våren och vi ser sociala medier som en viktig kanal för Ellen att synas i. Det stärka kännedomen om våra produkter och vårt varumärke.” säger Carina Persson, VD hos Ellen AB.

För ytterligare information:
Carina Persson, VD på telefon 08-412 10 00 eller via epost cp@ellenab.com

Om Ellen
Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bland annat patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. Många kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar inte torrhet och odör i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är den probiotiska tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème som också innehåller Lacto Naturel ® (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Både produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. I produktsortimentet finns också ett självdiagnosticerande pH-test, en intim foam och en intim deo. Foamen och deon är båda baserade på ekologiska råvaror med Salvia som aktiv substans. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på First North (Ticker: ELN). Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser. För ytterligare information: www.ellenab.com