D-vitamiinitesti Biohit Oyj:n palvelulaboratorion valikoimiin

Biohit Oyj Lehdistötiedote 29.9.2015 klo 10:00 paikallista aikaa (EEST)

Biohit Oyj tuo markkinoille verinäytteestä tehtävän D-vitamiinin määritysmenetelmän. Verinäytteen 25-OH-D-vitamiinin pitoisuus on toistaiseksi helpoin ja luotettavin menetelmä määrittää elimistön käytettävissä olevan biologisesti aktiivisen D-vitamiinin määrää. 25-OH-D-vitamiinin pitoisuus kuvastaa elimistön D-vitamiinivarastoja ja korreloi myös D-vitamiinin puutteen kliinisiin oireisiin.

D-vitamiini estää ikääntyneiden luiden haurastumista (osteoporoosia) ja siihen liittyviä luunmurtumia. Luukadon lisäksi D-vitamiinin puutos on yhdistetty lukuisiin sairauksiin, kuten infektioihin, diabetekseen, syöpään, verenkiertoelinten sairauksiin ja hermoston rappeumatauteihin.

Toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj: ”Ihmisen kesällä Suomessa auringosta saama D-vitamiinivarasto kestää vain noin pari kuukautta. Talvea kohti mentäessä on huolehdittava riittävästä D-vitamiinien saannista. Asiakkaiden toiveesta palveluvalikoimaamme lisätty D-vitamiinitesti tukee olemassa olevaa tuotevalikoimaamme hyvin.”

D-vitamiinitesti on mukana kaikissa terveysmittauspäivissä ympäri Suomen. Voit varata aikasi verkossa osoitteessa: http://www.biohit.fi/varaaverkossa

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Semi Korpela, Biohit Oyj
investor.relations@biohit.fi
www.biohit.fi

Biohit Oyj lyhyesti

Biohit Oyj on globaaleilla markkinoilla toimiva suomalainen bioteknologiayritys. Biohitin missio on "Innovating for Health” - tuotamme innovatiivisia tuotteita ja palveluita edistämään tutkimusta ja varhaista diagnostiikkaa. Biohitin pääkonttori on Helsingissä, ja tytäryhtiöt sijaitsevat Italiassa ja Iso-Britanniassa. Biohitin B-sarjan osakkeet (BIOBV) noteerataan Nasdaq Helsingin Small cap/Terveydenhuolto-ryhmässä. www.biohit.fi