Elovena-puuroa McDonald’sin aamiaisella

Raisio Oyj         Lehdistötiedote 8.10.2015

ELOVENA-PUUROA MCDONALD’SIN AAMIAISELLA

Hyvän aamupalan syöminen on entistä helpompaa, sillä Elovena-puuroa saa nyt myös McDonald’s-ravintoloista. Kaurapuuro on trendikäs herkku sen terveellisyyden ja helppouden takia.

Aamiaista tarjoavissa McDonald’seissa on nyt saatavilla Elovena Vadelma ja Omena-Kaneli -puuroja eurolla. Maustetun puuron oheen saa halutessaan maitoa, sokeria tai mansikkahilloa.

– Kaurapuuro on nopea ja terveellinen aamiainen. Yhteistyöllä McDonald’sin kanssa haluamme tarjota kuluttajille nopean tavan syödä puuroa. Vaikka puuro voi nopeimmillaan olla hetkessä valmista kotonakin, nyt puuron saa myös helposti valmiina ja sen voi ostaa vaikka työmatkalle mukaan, Raision strategiasta ja brändeistä vastaava johtaja Mika Kukkurainen kertoo.

Puuro on Suomessa hyvin suosittua. Raision teettämän puurotutkimuksen* mukaan jopa 79 prosentissa suomalaisista kotitalouksista puuroa syödään vähintään kerran kuukaudessa. Aamiaisen lisäksi puuroa syödään pitkin päivää: lounaaksi sekä väli- ja iltapalaksi.

Tutkimuksen mukaan kiire on suurin syy jättää aamiainen syömättä. Samalla suomalaiset toivoivat mukaan otettavia puuroja, jotta pystyisivät aloittamaan päivän terveellisesti myös kiireisinä aamuina. Pikaruokaravintoloiden aamiaistarjontaan puuro tuo terveellisen lisän. McDonald’sissa tarjolla olevat Elovena Vadelma ja Omena-Kaneli -maut valittiin kuluttajien toiveesta.

Kaurapuurossa on runsaasti kuituja, jotka hellivät vatsaa ja tasaavat verensokeria. Lisäksi kauran beetaglukaanikuitu vähentää kolesterolin imeytymistä elimistöön.

– Puuro on osa suomalaista aamiaista. McDonald’s tarjoaa tunnettuja kansainvälisiä aamiaistuotteita ja perinteisiä suomalaisen tuttuja makuja. Elovena-puuro oli meille luonnollinen valinta, sillä on se tunnettu puuron asiantuntija, joka takaa puuron korkean laadun, viestintäjohjaja Heli Ryhänen McDonald’silta kertoo.

McDonald’silta kerrotaan, että Elovena-puuron myynti aamiaisella on lähtenyt hyvin käyntiin. Puuro sopiikin hyvin myös pikaravintolan valikoimiin.

Lisätietoja:

Raisio
Mika Kukkurainen, johtaja, strategia ja brändit, puh. 050 572 3817, mika.kukkurainen(at)raisio.com

McDonald’s Finland
Heli Ryhänen, viestintäjohtaja, puh. 040 501 7179, heli.ryhanen(at)fi.mcd.com

* Puurojen kulutus, valmistajat ja ominaisuudet, Family Insight Oy, kvalitatiivinen ja kvantitaviinen tutkimus 2015.

Elovena-tuotteet ovat tuoneet hyvää oloa suomalaisille vuodesta 1925. Elovena on yksi Suomen arvostetuimmista elintarvikebrändeistä. Tuotenimen omistaa Raisio-konserni. Elovena-tuoteperheeseen kuuluu mm. hiutaleet, leseet, välipalakeksit, välipalajuomat ja annospikapuurot. www.elovena.fi

Elovena-vadelmapuuro