SkiStar satsar ytterligare inom Exploatering och Fastighetsutveckling

Tomas Eriksson har anställts som Exploaterings- och Fastighetschef och kommer att ingå i koncernens ledningsgrupp.Tomas har ansvar för koncernens verksamhet inom exploatering och fastigheter samt ansvarar för renovering, reparation och underhållsarbeten i fastighetsbeståndet.
Han har gedigen erfarenhet inom fastighetsområdet och har senast innehaft tjänsten som regionchef inom Peab Fastighetsutveckling.
- Vi kommer än mer att fokusera på att skapa och realisera värden samt utveckla våra destinationer och välkomnar Tomas till SkiStar, säger SkiStars VD Mats Årjes.

För ytterligare information kontakta:
Mats Årjes, Verkställande direktör, 0280-880 80

Kort om SkiStar:
SkiStar AB (publ), vars B-aktier är noterade på Nasdaq OMX Mid Cap Stockholm, äger och driver skidanläggningar på alpindestinationerna Sälen, Åre och Vemdalen i Sverige samt Hemsedal och Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. Marknadsandelen är i Sverige 51 %, i Norge 30 % och totalt i Skandinavien 42 %. Kärnverksamheten är alpin skidåkning med gästens skidupplevelse i centrum. Övriga verksamheter är logiförmedling, skidskola och skiduthyrning.

SkiStar satsar ytterligare inom Exploatering och Fastighetsutveckling.pdf