Ramirent tavoittelee kasvua siirtokelpoisten tilojen liiketoiminnassa

Ramirent Oyj Lehdistötiedote 1.12.2016 klo 9.15

Vantaa, Suomi, 2015-12-01 08:15 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Vahvistaakseen asemaansa nopeasti kasvavalla siirtokelpoisten tilojen vuokrausmarkkinoilla Ramirent lanseeraa uuden alabrändin - Ramirent Temporary Space. Lisäksi yhtiö avaa uuden nettisivuston palvellakseen siirtokelpoisten tilaratkaisujen asiakkaita entistä paremmin.

“Ramirent yhdistetään tavallisesti koneiden ja laitteiden vuokraamiseen rakentamisen sekä teollisuuden aloilla, mutta meillä on myös vahva jalansija siirtokelpoisten tilojen liiketoiminnassa. Siirtokelpoisten tilaratkaisujen markkinoiden jatkaessa kasvuaan tavoittelemme markkina-aseman vahvistamista uuden Temporary Space -alabrändin myötä. Tavoitteenamme on kaksinkertaistaa liikevaihto Siirtokelpoisten tilaratkaisujen liiketoiminta-alueella”, sanoo Magnus Rosén, toimitusjohtaja.

Tällä hetkellä Ramirentin siirtokelpoisten tilaratkaisujen vuotuinen liikevaihto pääasiassa Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa on noin 30 miljoonaa euroa. Norjassa yhtiö on alan markkinajohtaja. Ramirentin asiakkaisiin kuuluvat erityisesti julkinen sektori, teollisuus sekä öljy- ja kaasuteollisuus. Haemme kasvua teollisuuden sektorilla korkealuokkaisissa majoitus- ja toimitilaratkaisuissa sekä julkisella sektorilla tilaratkaisuilla, jotka on suunniteltu erilaisiin tarpeisiin päiväkodeille, kouluille ja terveyskeskuksille. Ramirentin siirtokelpoiset tilat -liiketoiminta on hyvin asemoitunut vastatakseen ympäristöystävällisten ratkaisujen lisääntyneeseen kysyntään,” Rosén jatkaa.

Ramirent on jo 1990-luvulta lähtien auttanut yrityksiä eri aloilla siirtämään koko tai osan heidän toimintojaan tilapäisiin tiloihin. Vuonna 2011 Ramirent otti askeleen eteenpäin toimialalla ostamalla Rogaland Planbygg AS:n, johtavan siirtokelpoisten majoitus- ja toimitilaratkaisujen tarjoajan Norjan öljy- ja kaasuteollisuudelle.

Lisätietoja
Mikael Salenstedt, johtaja, Ramirent Temporary Space, puh. + 46 8 624 95 06 tai lue lisää siirtokelpoisista tiloista osoitteessa www.ramirent-ts.com

Ramirent on johtava konevuokrausalan yritys, joka tarjoaa asiakkailleen ensiluokkaisia laitteita, palveluja ja osaamista. Ramirentin vuokrausratkaisut yksinkertaistavat asiakkaiden liiketoimintaa. Ramirent palvelee laajaa asiakaskuntaa, kuten rakennusalaa, teollisuutta, palvelualaa, julkista sektoria ja kotitalouksia. Ramirent toimii Pohjoismaissa sekä Keski- ja Itä-Euroopassa. Vuonna 2014 Ramirent-konsernin liikevaihto oli 614 miljoonaa euroa. Konsernilla on 2 658 työntekijää 295 toimipisteessä 10 maassa. Ramirent on Nasdaq Helsingissä (osakkeen tunnus: RMR1V). Ramirent – More Than Machines™.

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.ramirent.com

Ramirent siirtokelpoiset tilat