CONSTI LISTAUTUU NASDAQ HELSINKIIN

Helsinki, 11.12.2015 – Kaupankäynti Consti Yhtiöt Oyj:n (kaupankäyntitunnus: CONSTI) osakkeilla alkoi tänään Nasdaq Helsingin prelistalla. Consti kuuluu markkina-arvoltaan pieniin yhtiöihin (small cap) ja toimialaluokkaan Teollisuustuotteet ja -palvelut. Yhtiön osake siirtyy Nasdaq Helsingin pörssilistalle arviolta 15.12.2015.

Consti on yksi Suomen johtavista korjausrakentamiseen ja teknisiin palveluihin keskittyneistä yhtiöistä. Se tarjoaa kattavasti talotekniikan, linjasaneerauksen, korjausurakoinnin, julkisivusaneerauksen sekä muiden vaativien kohteiden korjausrakentamisen palveluita sekä asuintaloille että erilaisille toimitiloille. Vuonna 2014 Consti oli Rakennuslehden keräämien tietojen mukaan korjausrakentamisen liikevaihdolla mitattuna Suomen suurin korjausrakentaja.

Constin asiakaskunta koostuu asunto-osakeyhtiöistä ja niiden isännöitsijöistä, julkisista tilaajista, kiinteistösijoitusyhtiöistä sekä yrityksistä ja teollisuuden toimijoista. Consti on toiminnassaan keskittynyt Suomen kasvukeskuksiin: vuonna 2014 liikevaihdosta noin 80 prosenttia syntyi Uudellamaalla ja noin 12 prosenttia Pirkanmaalla. Lisäksi Consti on läsnä Turussa, Oulussa ja Lahdessa. Yhtiön palveluksessa on yli 900 korjausrakentamisen ammattilaista ja sen liikevaihto vuonna 2014 oli noin 216 miljoonaa euroa. Lisätietoja Constin palveluista löytyy osoitteesta www.consti.fi.

”Consti on kasvanut kannattavasti viime vuosina. Sen on mahdollistanut kattava korjausrakentamisen ja talotekniikan tarjontamme sekä erittäin osaava ja asiakaslähtöinen henkilöstömme, jonka avulla olemme rakentaneet vahvoja asiakassuhteita”, toteaa Consti Yhtiöt Oyj:n toimitusjohtaja Marko Holopainen.

”Tällä hetkellä Suomessa korjataan pääosin 1960-luvun rakennuskantaa. Seuraavaksi vuorossa ovat 1970- ja 1980-luvun rakennukset, joita on huomattavasti enemmän. Uskon, että meillä on hyvät edellytykset jatkaa kannattavan kasvun tiellä. Pyrimme kasvamaan nykyisillä markkina-alueillamme ja laajentamaan ja vahvistamaan palvelutarjontaamme myös muihin Suomen kasvukeskuksiin. Tavoitteemme on myös vahvistaa Service-liiketoimintaamme. Odotamme listautumisen muun muassa parantavan Constin tunnettuutta niin asiakkaiden kuin alan osaajienkin parissa ja tukevan näin kasvutavoitteidemme saavuttamista. Toivotan kaikki uudet ja tulevat osakkeenomistajat lämpimästi tervetulleeksi Constin omistajakuntaan”, Holopainen sanoo.

“On ilo toivottaa Consti tervetulleeksi Helsingin pörssiin. Yhtiö on hieno lisäys Teollisuustuotteet ja -palvelut -toimialaluokkaamme. Haluamme tukea yhtiötä sen kasvussa ja samalla tarjota sille päämarkkinan tuomaa lisänäkyvyyttä ja tunnettuutta sijoittajien parissa. On myös ilahduttavaa, että Constin listautuessa uusien yhtiöiden määrä Helsingin pörssissä nousee tänä vuonna täyteen tusinaan”, sanoo Nasdaq Helsingin toimitusjohtaja Lauri Rosendahl.

Nasdaq-konserni

Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) on johtava kaupankäynti-, selvitys-, pörssiteknologia-, arvopapereiden listaus-, markkinainformaatio- ja listayhtiöpalveluiden tarjoaja kuudella mantereella. Nasdaqin monipuolinen tuotevalikoima mahdollistaa asiakkaiden luotettavan liiketoimintavision suunnittelun, optimoinnin ja toteutuksen. Nasdaq toteuttaa tämän vahvalla teknologiaosaamisellaan, jonka avulla yhtiöiden toimintaan voidaan tuoda läpinäkyvyyttä ja pääomamarkkinoilla toimimiseen tarvittavaa tietoa. Maailman ensimmäisen elektronisen pörssimarkkinan kehittäjän teknologiaa käytetään yli 70 pörssin toiminnassa 50 eri maassa, ja joka kymmenes pörssikauppa maailmassa toteutetaan Nasdaqin teknologialla. Nasdaqiin kuuluviin pörsseihin on listautunut yli 3 600 yhtiötä, joiden yhteenlaskettu markkina-arvo on noin 8,8 biljoonaa dollaria. Nasdaqilla on yli 10 000 yritysasiakasta. Nasdaq Copenhagen, Nasdaq Helsinki, Nasdaq Iceland, Nasdaq Riga, Nasdaq Stockholm, Nasdaq Tallin, Nasdaq Vilnius, Nasdaq Clearing ja Nasdaq Broker Services ovat tuotemerkkejä vastaaville säänneltyjä markkinoita edustaville yhtiöille, joita ovat Nasdaq Copenhagen A/S, Nasdaq Helsinki Oy, Nasdaq Iceland Hf., Nasdaq Riga AS, Nasdaq Stockholm AB, Nasdaq Tallinn AS, AB Nasdaq Vilnius, Nasdaq Clearing AB ja Nasdaq Broker Services AB.  Nasdaq Baltic edustaa Nasdaqin yhteistä tarjontaa Tallinnassa, Riiassa ja Vilnassa. Lisätietoa Nasdaqista löytyy osoitteesta http://nasdaq.com/ambition ja http://business.nasdaq.com.

Cautionary Note Regarding Forward-Looking Statements

Information set forth in this communication contains forward-looking statements that involve a number of risks and uncertainties.  Nasdaq cautions readers that any forward-looking information is not a guarantee of future performance and that actual results could differ materially from those contained in the forward-looking information.  Such forward-looking statements include, but are not limited to, statements about our capital return initiatives.  Forward-looking statements involve a number of risks, uncertainties or other factors beyond Nasdaq’s control.  These factors include, but are not limited to, Nasdaq’s ability to implement its strategic initiatives, economic, political and market conditions and fluctuations, government and industry regulation, interest rate risk, U.S. and global competition, and other factors detailed in Nasdaq’s filings with the U.S. Securities and Exchange Commission, including its annual reports on Form 10-K and quarterly reports on Form 10-Q.  Nasdaq undertakes no obligation to publicly update any forward-looking statement, whether as a result of new information, future events or otherwise.

Mediakontakti:
+        Heli-Kirsti Airisniemi