Meddelelse nr. 1 2015/16

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har d.d. behandlet og godkendt selskabets årsrapport for 2014/15.

Bemærkninger til årsrapporten:

• Regnskabsårets basisindtjening er forøget fra kr. 13,8 mio. i 2013/14 til kr. 24,1 mio. i 2014/15, hvilket er højere end forudsat i meddelelsen for 3. kvartal 2014/15. Forbedringen skyldes primært en forøgelse af nettofinansieringsindtægter.
  • Koncernens resultat før skat for regnskabsåret er et underskud på kr. 10,2 mio. (kr. 15,0 mio.). Efter skat er koncernens resultat et underskud på kr. 8,5 mio. (kr. 11,1 mio.). Koncernens resultatet ligger inden for det oplyste resultatspænd.

Resultatet er præget af netto negative dagsværdireguleringer og realiserede tab på obligationer med kr. 34,9 mio. som følge af volatilitet i obligationsmarkedet og en udvidelse af rentespændet til statsobligationer blandt andet som følge af eksponering mod energi- og råvaresektorerne samt afdækning af valuta.

• Indre værdi pr. cirkulerende aktie andrager kr. 354,29 (kr. 412,78).
  • Bestyrelsen indstiller til generalforsamlingen, at der udbetales et udbytte på kr. 20,0 mio. (kr. 50,0 mio.) svarende til kr. 20,0 (kr. 50,0) pr. aktie.
  • For det kommende regnskabsår 2015/16 forventes en basisindtjening i niveauet kr. 20,0 mio. Dagsværdiregulering samt konstaterede tab og avancer for obligationer, valuta og renteswaps m.v. indgår ikke i basisindtjeningen, og vil pr. 9. december 2015 påvirke årets resultat før skat med kr. -11,0 mio.

Regnskabsårets 4. kvartal 2015:

• Basisindtjeningen for kvartalet er forøget fra kr. 5,6 mio. i 2013/14 til kr. 6,6 mio. i 2014/15. Forbedringen skyldes primært en forøgelse af nettorenteindtægter.
  • Koncernens resultat før skat for regnskabsårets 4. kvartal 2014 er et underskud på kr. 15,9 mio. (kr. -3,7 mio.). Efter skat er koncernens resultat et underskud på kr. 13,0 mio. (kr. -3,3 mio.).
  • Resultatet for kvartalet er præget af netto negative dagsværdireguleringer og realiserede tab på obligationer med kr. 21,4 mio. (kr. -10,8 mio.) som følge af volatilitet i obligationsmarkedet og en udvidelse af rentespændet til statsobligationer blandt andet som følge af eksponering mod energi- og råvaresektorerne samt afdækning af valuta.

Eventuelle henvendelser vedrørende nærværende årsrapport kan rettes til direktør Jannik Rolf Larsen.

Jannik Rolf Larsen, direktør

Luxor 30. september 2015.pdf fondsb.medd. 30. september 2015.pdf