Sparbanken Syd går mot strömmen och öppnar nytt kontor igen!

I tider då storbankerna stänger sina kontor går istället Sparbanken Syd mot strömmen och öppnar nytt kontor för andra året i rad. Den snart 200-åriga sparbanken, med huvudkontor i Ystad, öppnar sitt åttonde kontor och sitt andra i Malmö.

Malmö, 2016-03-30 17:14 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

- Vi finns sedan sju år tillbaka i Hyllie i Malmö och nu öppnar vi i Västra hamnen i nybyggda Studio. Det ligger perfekt i en del av Malmö stad som just nu är i en spännande expansionsfas, säger Sparbanken Syds affärschef, Susanne Thuresson.

Sparbanken Syd har cirka 200 anställda och är numera ensam sparbank i Malmö där behovet av alternativ till storbankerna har blivit tydligt på marknaden.

- Även om många av våra kunders bankärenden numera sköts via våra digitala kanaler märker vi fortsatt ett stort behov av det personliga mötet. Genom vårt konceptkontor på Studio vill vi möta befintliga och nya privatkunder samt mindre ägarledda företag för rådgivning och inspiration kring deras ekonomi, säger Marianne Ahlgren, affärsutvecklare på banken.

Sparbanken Syd har under en tid letat lokal i Malmö och konceptet kring Studio stämmer väl överens med bankens modell kring öppenhet, nytänkande och att kunder ska känna sig välkomna in. Genom att finnas på Studio vill man vara med och bidra till regionens utveckling, nya samarbeten och spännande möten.

- Vi är mycket glada över att kunna hälsa Sparbanken Syd välkomna till Studio! Sparbanken Syd spelar en viktig roll i att skapa förutsättningar för Malmös näringsliv och just deras kompetens inom finansiell rådgivning blir en viktig komponent även i Studio, säger Andreas Lundberg, Skanska Öresund.

Kontoret beräknas stå klart under senhösten och invigning sker preliminärt i december.

Vid frågor eller mer information vänligen kontakta:

Susanne Thuresson, affärschef
         Tel: 0411-82 21 81, susanne.thuresson@sparbankensyd.se

Andreas Narsell, marknadschef
         Tel: 0411-82 21 57, andreas.narsell@sparbankensyd.se

Studio, 14 våningar högt med bankens kontor i markplan.