SELSKABSMEDDELELSE NR. 07-2016

Svendborg, 2016-04-30 11:21 CEST (GLOBE NEWSWIRE) -- SELSKABSMEDDELELSE NR. 07-2016

Indkaldelse til ekstraordinær generalforsamling i Scandinavian Brake Systems A/S (CVR-nr. 32774210)

Efter anmodning fra Stiholt Holding A/S indkalder bestyrelsen hermed til ekstraordinær generalforsamling på selskabets adresse Kuopiovej 11,

5700 Svendborg

FREDAG DEN 27. MAJ 2016 KL. 14:00

med følgende dagsorden:

2. Valg af antal af medlemmer til bestyrelsen

3. Valg af medlemmer til bestyrelsen

Majoritetskrav

Beslutning under dagsordenens pkt. 1-3 træffes med simpelt flertal.

Registreringsdato, møderet og stemmeret

En kapitalejers ret til at deltage og afgive stemmer på generalforsamlingen fastsættes i forhold til de kapitalandele, som kapitalejeren besidder på registreringsdatoen (1 uge før generalforsamlingen), dvs. fredag den 20. maj 2016 ved døgnets udløb.

Adgangskort

Bestilling af adgangskort og stemmesedler til generalforsamlingen skal ske senest mandag den 23. maj 2016 ved døgnets udløb. Bestilling kan ske

som følger:

·         Ved at udfylde og indsende tilmeldingsblanketten, der kan printes fra www.sbs.dk, pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, P.O. Box 4040, 2300 København S, eller på e-mail til vpinvestor@vp.dk

Tilmeldingsblanketten skal være VP Investor Services A/S i hænde senest mandag den 23. maj 2016 ved døgnets udløb.

Fuldmagt og brevstemme

Kapitalejere har mulighed for at stemme på generalforsamlingen ved afgivelse af fuldmagt til bestyrelsen eller en navngiven tredjemand eller ved at brevstemme. Der kan afgives enten fuldmagt eller brevstemme, men ikke begge dele.

• Elektronisk fuldmagt eller elektronisk brevstemme kan afgives på www.vp.dk/gf eller www.sbs.dk ved brug af Nem-ID eller VP-ID

·         Fysisk fuldmagt eller fysisk brevstemme kan afgives ved brug af fuldmagts-/brevstemmeblanket, som kan printes fra www.sbs.dk. Underskrevet og dateret fuldmagts-/brevstemmeblanket skal sendes pr. brev til VP Investor Services A/S, Weidekampsgade 14, P.O. Box 4040, 2300 København S, eller på e-mail til vpinvestor@vp.dk

Fuldmagter skal være VP Investor Services A/S i hænde senest mandag den 23. maj 2016 ved døgnets udløb.

Brevstemmer skal være VP Investor Services A/S i hænde senest torsdag den 26. maj 2016 ved døgnets udløb.

Kapitalandele

Selskabets kapital udgør DKK 32.085.000 svarende til 3.208.500 kapitalandele á DKK 10. Hver kapitalandel giver én stemme.

Spørgsmål fra kapitalejerne

På generalforsamlingen vil kapitalejernes spørgsmål til bestyrelse og direktion blive besvaret.

Indkaldelse med dagsorden, fuldstændige forslag, oplysning om stemme- og kapitalforhold og tilmeldings-/fuldmagts-/brevstemmeblanket vil være tilgængelig på selskabets kontor på Kuopiovej 11, 5700 Svendborg, og på www.sbs.dk fra onsdag den 4. maj 2016.

Svendborg, den 30. april 2016

BESTYRELSEN