Bording Koncernen vokser indenfor instore

Hecht A/S og Hecht Vest ApS overtages pr. 1. juli 2016 af Bording Koncernen. Med opkøbet af Hecht styrker Koncernen sin position på markedet for instore-løsninger.

Markedsmæssigt opererer Hecht som ét selskab, men består formelt af 2 juridiske enheder, Hecht A/S, Hellerup, og Hecht Vest ApS, Ålborg. Tilsammen omsætter Hecht for ca. 30 mio.kr. og selskaberne har i alt 12 medarbejdere fordelt på de to lokationer.

Bording overtager både Hecht A/S og Hecht Vest ApS med henblik på at fusionere dem til ét selskab. Hecht selskabet fortsætter som selvstændigt selskab i Bording Koncernen.

Kristian Behrens fortsætter som administrerende direktør, ligesom alle medarbejdere fortsætter efter Bordings overtagelse.

Hecht er en af Danmarks førende leverandører af instore-løsninger, og selskabet har en lang række store og anerkendte brands på kundelisten.

Hecht har meget stærke kompetencer inden for salg, udvikling og produktion af selv meget avancerede og helt unikke instore-løsninger. Kompetencer som vil skabe synergi til specielt Bording InStore, som er Koncernens svenske selskab med speciale i instore-materiale. Opkøbet af Hecht er derfor med til at styrke Bording Koncernens position indenfor instore-løsninger.

Opkøbet af Hecht forventes i 2. halvår 2016 at bidrage til Koncernens omsætning med ca. 15 mio.kr. og med en mindre, men positiv, effekt på resultatet, hvorfor resultatforventningerne for 2016 fastholdes.

F.E. Bording A/S

Hans Therp

Adm. direktør

Henvendelse vedr. meddelelsen kan ske til adm. direktør Hans Therp, F. E. Bording A/S, tlf. 7011 5011