Investors Housen strategia -monikanavainen ja -tuotteinen liiketoimintamalli

Investors House Oyj

Julkaistavissa 17.11.2016 klo 9.30

INVESTORS HOUSEN STRATEGIA – MONIKANAVAINEN JA –TUOTTEINEN LIIKETOIMINTAMALLI

Investors House on 2015 -2016 toteuttanut strategista uudelleensuuntautumista. Sen tuloksena on muodostunut monituotteinen ja –kanavainen liiketoimintamalli. Sitä johdetaan yhtenä kokonaisuutena mikä mahdollistaa resurssien tehokkaan käytön ja kustannustehokkuuden. Sijoittajan käyttöön Investors House tarjoaa tuottoa ilman välikäsiä –ajattelulla laajenevaa työkalupakkia.  Tiedotteen liitteenä on kuvaus liiketoimintamallista sekä sen kehityksestä 2015-2016.

Toteutuneen kehityksen yksi tulos on se, että Investors Housen tuottopohja on monipuolistunut.  Konsernin liikevaihdosta 1-9/2016 välisellä ajalla 85 % muodostuu asunto- ja toimitilakohteiden vuokratuotoista ja 15 % Management -toiminnan palvelutuotoista. Management -toiminnan palkkiot muodostuivat hallinnointipalveluiden ja OVV-ketjun franchise -palkkioista. Oman taseen sijoitusten painopiste on asunnoissa. Tilanteessa 9/2016 asunnot muodostivat 78 %  sijoituksista, toimitilat 20 % ja Management-palvelut 2 %. Investors House omistaa ja hallinnoi kiinteistöjä 10 paikkakunnalla ja sillä on OVV-ketju mukaan lukien toimipiste 11 kaupungissa. Konsernia johdetaan yhtenä liiketoiminta-alueena.

Toimitusjohtaja Petri Roininen:

’’Olemme viimeisen kahden vuoden aikana toistuvilla pienillä askeleilla myyneet pois strategiaan soveltumattoman omaisuuden sekä investoineet merkittävästi uuteen liiketoimintaan. Näin tapahtunut strategian toteuttaminen on alkanut näkyä nousevana liikevaihtona, paranevana operatiivisena tuloksena sekä kasvavana osakekohtaisena nettovarallisuutena mistä Q3/2016 kertoo. Samalla olemme askel kerrallaan rakentaneet monituotteisen ja –kanavaisen liiketoimintamallin, joka sisältää kasvu- ja skaalautumismahdollisuuksia. Tulevat kehitystoimet toteutetaan liiketoimintamallin puitteissa ja 4.2.2016 kommunikoituihin keskipitkän aikavälin tavoitteisiin pyrkien. Kokemukset toistuvien pienten askelten kautta etenemisestä ovat olleet myönteiset.’’

Helsinki 17.11.2016

Petri Roininen

Investors House Oyj

Lisätiedot:             Petri Roininen, Investors House Oyj, puh 040 761 9669

Jakelu:                  Nasdaq Helsinki

www.investorshouse.fi

Liite                       Kuva liiketoimintamallista ja kehityksestä 2015-2016

Investors House Työkalupakki.pdf