Nesteeltä uusi paloa edistämätön ja ympäristöystävällinen biohydrauliöljy

Neste Oyj
30.11.2016 klo 10

Nesteeltä uusi paloa edistämätön ja ympäristöystävällinen biohydrauliöljy

Neste on tuonut markkinoille uuden paloa edistämättömän ja ympäristöystävällisen biohydrauliöljyn tuotenimellä Neste Biohydrauli HFDU 46. Se on synteettisistä estereistä valmistettu biohajoava ja vaikeasti syttyvä hydrauliöljy. Hydrauliikkaa esiintyy lähes kaikissa maanrakennukseen, metsätyöhön, rakentamiseen tai tavaroiden siirtelyyn ja kuljetukseen tarkoitetuissa työkoneissa ja ajoneuvoissa.

"Asiakkaamme ovat jo pitkään toivoneet hydrauliöljyä, joka olisi myrkytön ja ympäristöystävällinen, mutta myös vaikeasti syttyvä. Tuote sopii helposti syttyviin kohteisiin sekä ympäristöihin, joissa tulipalolla voi olla erityisen tuhoisat seuraukset. Tällaisia ovat esimerkiksi maanalaiset kaivokset. Tuote on luonnossa nopeasti biohajoava ja valmistettu täysin uusiutuvista raaka-aineista", kertoo Nesteen Öljyn vähittäismyynnin markkinointijohtaja Mika Hyötyläinen.

Neste Biohydrauli HFDU 46 kuuluu Nesteen biohydrauli SE -sarjaan. Ne täyttävät ympäristövaatimuksen Svensk Standard SS 15 54 34 BV Miljöanpassad. Lisäksi sarjan öljyt ovat pitkäikäisiä, sillä ne eivät ohene käytössä. Korkea viskositeetti-indeksi ja hyvät kylmäominaisuudet mahdollistavat käytön vaihtelevissa lämpötiloissa.

Lue lisää Nesteen hydrauliöljyistä

Neste Oyj

Osmo Kammonen
Viestintä- ja brändimarkkinointijohtaja