Investeringsforvaltningsselskabet for Investeringsforeningen Carnegie WorldWide planlægger fusion med søsterselskab i Luxembourg

Carnegie Asset Administration A/S, som er investeringsforvaltningsselskabet for Investeringsforeningen Carnegie WorldWide, har besluttet at søge en fusion med søsterselskabet Carnegie Fund Management Company S.A. (CFMC). CFMC administrerer Carnegie Asset Management-gruppens fonde, der er registreret i Luxembourg. Planen er, at CFMC på basis af Carnegie Asset Administration A/S’ nuværende aktiviteter etablerer en dansk filial, som skal videreføre administrationen af Investeringsforeningen Carnegie WorldWide.

Henrik Brandt, som i dag er medlem af direktionen for CFMC er udpeget til at fortsætte som administrerende direktør for selskabet i Luxembourg samt at blive leder af den danske filial.

Rationalet for fusionen er at skabe stordriftsfordele mellem de to administrationsselskaber, så vi kan fortsætte med at udbyde konkurrencedygtige fondsløsninger til gavn for vores kunder og samarbejdspartnere.

Fusionen er bl.a. betinget af godkendelser fra de relevante myndigheder i henholdsvis Danmark og Luxembourg. Vi forventer, at sammenlægningsprocessen kan være tilendebragt medio 2017.

Eventuelle spørgsmål kan rettes til undertegnede på 35 46 35 15.

Tim Kristiansen

Adm. direktør for Carnegie Asset Administration A/S