Chr. Hansen Holding A/S udnævner ny Chief Scientific Officer

Hørsholm, 2016-12-06 15:16 CET (GLOBE NEWSWIRE) --

Selskabsmeddelelse nr. 25/2016

Chr. Hansen Holding A/S har underskrevet kontrakt med Thomas Schäfer om at indtage en post som koncerndirektør og Chief Scientific Officer (CSO).

Thomas er p.t. ansat som direktør i Novozymes og indtager sin nye post så snart som muligt, formodentlig i løbet af foråret 2017.

Thomas er tysk statsborger, uddannet ph.d. i mikrobiologi, fysiologi og biokemi og har været ansat som adjunkt ved Freie Universität i Berlin. Han begyndte sin kommercielle karriere som postdoc og har siden 1994 haft en række ledende stillinger inden for forskning og udvikling i Novozymes.

Thomas har over 20 års erfaring inden for industriel mikrobiologi, forskning og udvikling, forretningsudvikling og virksomhedssammenslutninger og -opkøb (M&A) i bakterie- og enzymsektoren. Herudover har han offentliggjort et antal afhandlinger og er medophavsmand til en række patenter.

Cees de Jong, adm. direktør for Chr. Hansen, siger: “Det er mig en stor glæde at kunne byde velkommen til Thomas i Chr. Hansen som led i den fortsatte styrkelse af vores mikrobielle platform og førende position inden for bakteriel gæringsteknologi.”

Efter denne udnævnelse vil direktionen bestå af: adm. direktør Cees de Jong, CFO Søren Westh Lonning, COO Knud Vindfeldt og CSO Thomas Schäfer.

For yderligere information kontakt venligst:

Anders Mohr Christensen, Senior Director, Investor Relations

Tlf: +45 4574 7618

Camilla Lercke, Head of Media Relation

Tlf: +45 4574 7474

Gældende tekst

I tilfælde af uoverensstemmelse med andre udgaver er den danske tekst til enhver tid gældende.

Om Chr. Hansen

Chr. Hansen er en global bioscience-virksomhed, som udvikler naturlige ingredienser til fødevare- og kosttilskudsbranchen, den farmaceutiske industri og landbrugssektoren. Produkterne omfatter kulturer, enzymer, probiotika og naturlige farver, og alle løsninger er baseret på stærke forsknings- og udviklingskompetencer kombineret med betydelige investeringer i teknologi. Omsætningen i regnskabsåret 2015/16 var EUR 949 mio. Virksomheden har mere end 2.700 engagerede medarbejdere i 30 lande med hovedproduktionssteder i Danmark, Frankrig, USA og Tyskland. Chr. Hansen blev grundlagt i 1874 og er børsnoteret på Nasdaq Copenhagen A/S. Få yderligere oplysninger på www.chr-hansen.com.

Nr 25 2016 DK.pdf