SIEVI CAPITAL OYJ PÖRSSITIEDOTE 13.12.2016

SIEVI CAPITAL OYJ NOSTAA SIJOITUSTENSA KÄYPIÄ ARVOJA JA JULKISTAA TALOUDELLISEN OHJEISTUKSEN VUODELLE 2016

Sievi Capital Oyj nostaa listaamattomien sijoitustensa sekä sijoituskiinteistönsä käypiä arvoja. Kyseisten sijoitusten käypien arvojen korotuksesta seuraava realisoitumaton arvonmuutos kirjataan yhtiön tilikauden 2016 toisen puolivuosikauden tulokseen. Arvonmuutosten nettovaikutus tilikauden tulokseen ennen veroja on noin 6,5 miljoonaa euroa. Merkittävin arvonkorotus kohdistuu iLOQ Oy:n osakkeisiin. iLOQin liiketoiminta on kehittynyt hyvin ja sen lähiajan näkymät ovat positiiviset.

Perustuen tehtyihin arvonkorotuksiin, yhtiön liiketoiminnan odotettuun kehitykseen loppuvuonna sekä yhtiön 9.12.2016 pidetyn ylimääräisen yhtiökokouksen päättämään osingonjakoon yhtiö julkistaa taloudellisen ohjeistuksen vuodelle 2016.

Vuoden 2016 taloudellinen ohjeistus

Sievi Capitalin osakekohtaisen substanssiarvon vuoden 2016 lopussa arvioidaan olevan 0,69-0,73 euroa.

Yhtiö ei ole aiemmin julkistanut taloudellista ohjeistusta vuodelle 2016.

Sievi Capital julkaisee tilinpäätöstiedotteen vuodelta 2016 tiistaina 28.2.2017.

SIEVI CAPITAL OYJ

Heikki Vesterinen, toimitusjohtaja