Umicore - Transparantieverklaring van Standard Life Investments: Verkoop van aandelen met stemrecht

In overeenstemming met artikel 14, § 1 van de wet van 2 mei 2007 op de openbaarmaking van belangrijke deelnemingen, heeft Standard Life Investments op 14 december 2016 de FSMA en Umicore te kennen gegeven dat zij op 12 december 2016 de statutaire drempel van 3% heeft onderschreden en op dat ogenblik 2,97% van Umicore's aandelen en stemrechten bezat.

naam datum drempel # stemrechten noemer % stemrechten
Standard Life Investments (Holdings) Ltd 12/12/2016   0 224.000.000 0,00%
Standard Life Investments Ltd 12/12/2016   6.447.880 224.000.000 2,88%
IGNIS Investment Service Ltd 12/12/2016   214.866 224.000.000 0,10%
TOTAAL 12/12/2016 < 3,00% 6.662.746 224.000.000 2,97%

Dit persbericht is beschikbaar op onze website. De verklaring is hier beschikbaar.

De beschreven controleketen is de volgende:

Standard Life Investments (Holdings) Limited is the parent company of Standard Life Investments Limited and IGNIS Investment Services Limited. Both Standard Life Investments Limited and IGNIS Investment Services Limited are discretionary investment managers who hold the shares and exercise the voting rights.

Standard Life Investments (Holdings) Limited is de moedermaatschappij van Standard Life Investments Limited en IGNIS Investment Services Limited. Standard Life Investments Limited en IGNIS Investment Services Limited zijn beide de discretionaire vermogensbeheerders die de aandelen in het bezit hebben en de stemrechten uitoefenen.

Investor Relations

Evelien Goovaerts                                         +32 2 227 78 38                    evelien.goovaerts@umicore.com

Eva Behaeghe                                               +32 2 227 70 68                          eva.behaeghe@umicore.com