Taalerin tonttirahasto osti kehitettävän kiinteistön Helsingistä

Helsinki, 2016-12-29 13:47 CET (GLOBE NEWSWIRE) -- Taaleri Tonttirahasto Ky on ostanut Sponda Oyj:ltä Herttoniemessä sijaitsevan 5 500m2 vuokrattavaa tilaa sisältävän teollisuus- ja toimistokiinteistön. Kiinteistön kauppahinta oli 5,25 miljoonaa euroa. Kiinteistö vuokrataan edelleen JM Suomi Oy:lle kehitettäväksi uudisasuntotuotantoa varten.

”Taaleri Tonttirahastolle yhteistyö on strategianmukaista sijoittamista, mikä osaltaan mahdollistaa uuden asuntorakentamisen toteutumista Suomen kasvukeskuksissa. Olemme erittäin tyytyväisiä uuden yhteistyökumppanin löytymisestä ja jälleen uuden asuntohankkeen käynnistymisestä”, Taalerin kiinteistörahastoista vastaava johtaja Jouni Alho toteaa.

Kiinteistö sijaitsee erinomaisella sijainnilla monipuolisten päivittäispalvelujen ja julkisen liikenteen läheisyydessä.  JM Suomi Oy suunnittelee toteuttavansa alueelle moderneja ja tehokkaita asuntoja.

”Pidämme kehittyvää Herttoniemen aseman seutua erittäin houkuttelevana sijaintina monipuoliseen kaupunkiasumiseen. Alueen hyvät liikenneyhteydet, läheiset ja edelleen voimakkaasti kehittyvät palvelut sekä ydinkeskustaa matalampi hintataso nostavat kysyntää uusille asunnoille.” JM Suomi Oy:n maajohtaja Markus Helin sanoo.

Taaleri Oyj

Lisätietoja:

Jouni Alho, johtaja, kiinteistörahastot, puh. 050 305 4104

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssitalo, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Taalerin palvelut on suunnattu institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Konsernin liiketoiminnalliset tytäryhtiöt ovat: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy -konserni, Taaleri Sijoitus Oy -konserni, Taaleri Energia Oy sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiöt Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja, sekä Inderes Oy, joka tuottaa osakeanalyysejä ja sijoitusinformaatiota.

Taalerilla oli kesäkuun 2016 lopussa hallinnoitavia varoja 4,2 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 3 600. Taaleri Oyj:llä on noin 2 700 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi