Aino Health AB (publ): Aino Health stärker ledningsgruppen

PRESSINFORMATION

04 januari 2017

Leif Fågelstedt tillträder rollen som Chief Marketing Officer och blir därmed en del av Aino Healths ledningsgrupp.

Leif Fågelstedt har lång erfarenhet från ledande befattningar inom marknadsföring, reklam och kommunikation. Bland tidigare arbetsgivare finns bolag som IBM, Nokia och Nokia Siemens Networks. Leif Fågelstedt kommer närmast från den kommunikationsinriktade managementkonsultfirman Brand Solutions där han har arbetat som strategisk chef och är en av grundarna.

- Vi är glada över att kunna annonsera att Leif Fågelstedt tillträder sin nya roll som CMO på Aino Health. Förstärkningen av ledningsgruppen är ett led i den långsiktiga planen för fortsatt expansion. Leif har omfattande erfarenhet av att skapa och genomföra marknadsförings- och kommunikationsstrategier för globala varumärken och med hans kompetens och tidigare erfarenhet är ledningsgruppen nu komplett och vi är redo att lansera Aino Healths erbjudande på nya marknader, säger VD Jyrki Eklund

Leif Fågelstedt tillträder tjänsten i januari 2017 och lämnar i samband med detta sitt uppdrag på Brand Solutions.

För mer information kontakta:

Jyrki Eklund, VD Aino Health
Telefon:         +358 40 042 4221
E-mail:           jyrki.eklund@ainohealth.com

Om Aino Health
Aino Health är verksamt inom branschen för Corporate Health Management. Bolaget har utvecklat ett komplett system av IT-baserade tjänster med fokus att bidra till att förbättra personalens hälsotillstånd och reducera sjukfrånvaron inom olika kunders organisationer, såväl privata som offentliga.

Erik Penser Bank AB är Bolagets Certified Adviser och kan nås på +46 8 463 83 00.