United Bankers Oyj myy omistuksensa VISIO Varainhoito Oy:ssä

United Bankers Oyj
Yhtiötiedote 16.1.2017 kello 16:30

United Bankers Oyj myy omistuksensa VISIO Varainhoito Oy:ssä

United Bankers Oyj ("United Bankers", "Yhtiö") on sopinut 16.1.2017 allekirjoitettujen kauppakirjojen mukaisesti myyvänsä koko 10 prosentin omistuksensa VISIO Varainhoito Oy:stä ("VISIO"). Ostajina ovat VISIO:n avainhenkilöiden Petri Tuutin määräysvaltayhteisö Tuutti Invest Oy sekä Antti Aallon määräysvaltayhteisö Nobody Capital Oy. Kaupan osapuolet ovat sopineet, että kauppahinta VISIO:n osakkeista maksetaan 28.2.2017 mennessä. Omistusoikeus osakkeisiin siirtyy ostajille kauppahinnan maksun yhteydessä.  Lisäksi kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Omistuksesta luopumisella ei arvioida olevan merkittävää vaikutusta United Bankersin liikevaihtoon tai liikevoittoon vuonna 2017.

Kaupan yhteydessä United Bankersin tytäryhtiö UB Omaisuudenhoito Oy ja VISIO ovat solmineet uuden yhteistyösopimuksen varainhoitotuotteiden ja -palveluiden myyntiä koskien. Sopimuksen tarkoituksena on kehittää varainhoitoyhtiöiden yhteistyötä. "Meillä on vuosia jatkunut hyvä yhteistyösuhde VISIO Varainhoidon kanssa. Omistuksesta luopumisesta huolimatta yhteistyömme varainhoitopalvelujen myynnissä tulee jatkumaan tiiviinä", sanoo United Bankersin toimitusjohtaja Patrick Anderson.

Lisätietoja antavat:

Patrick Anderson, toimitusjohtaja, United Bankers Oyj
Sähköposti: patrick.anderson@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 244 544, 09 25 380 236

Jani Lehti, toimitusjohtaja, UB Omaisuudenhoito Oy
Sähköposti: jani.lehti@unitedbankers.fi
Puhelin: 0400 940 037, 09 2538 0322

Yhtiön hyväksyttynä neuvonantajana toimii Merasco Oy, puhelin: 09 6129 670.

United Bankers lyhyesti:
United Bankers Oyj on suomalainen, vuonna 1986 perustettu sijoitusalan konserni. Yhtiön liiketoiminta-alueisiin kuuluvat varainhoito, arvopaperinvälitys, investointipankkitoiminta ja rahastojen hallinnointi. Varainhoidossa yhtiö on erikoistunut reaaliomaisuussijoittamiseen. Yhtiön liikevaihto vuonna 2015 oli 27,4 miljoonaa euroa ja liikevoitto 6,5 miljoonaa euroa. Konsernin hallinnoitavat varat ovat yli 1,8 miljardia euroa (6/2016). United Bankers on pääasiassa avainhenkilöidensä omistama ja konsernin palveluksessa työskentelee 103 henkilöä (6/2016). Yhtiö on ollut listattuna First North Finland -markkinapaikalla marraskuusta 2014 lähtien. Tutustu tarkemmin United Bankers Oyj:hin osoitteessa www.unitedbankers.fi.