Arcoma AB: Arcoma har ingått avtal med Canon Europa

27 januari 2017

PRESSRELEASE

Som ett led i Arcomas satsning på den svenska marknaden vilket vi rapporterade om den 19 oktober 2016 har Arcoma ingått ett avtal med Canon Europa. Detta ger Arcoma rättigheten att sälja sina röntgensystem tillsammans med Canons mjukvara och bildmottagare.

"Arcomas röntgensystem har använts ihop med Canons mjukvara och bildmottagare (bildsystem) sedan många år. Avtalet som vi nu har ingått ger oss rätt att sälja kompletta system med Canons bildsystem under Arcomas varunamn. Försäljningen av kompletta system tillsammans med satsningen på direktförsäljning i Sverige beräknas ge en ökad omsättning på 10-15 MSEK per år.

Förutom rättigheten att sälja våra röntgensystem ihop med Canons bildsystem så visar avtalet att Canon är en mycket viktig partner till Arcoma vad beträffar systemintegration av nuvarande generation och framtida utveckling av nya system" säger Mikael Högberg, VD på Arcoma.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Högberg, VD & koncernchef Telefon: 0470-70 69 85, E-post mikael.hogberg@arcoma.se

För mer information om Arcoma besök www.arcoma.se

Denna information är sådan information som Arcoma AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (MAR). Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, föroffentliggörande den 27 januari 2017 kl. 09.00.

Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 000 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på NASDAQ OMX First North. Certified Adviser är Erik Penser Bank.

20170127 Avtal med Canon