Storaktionærmeddelelse – SEAS-NVE A.m.b.A.

I henhold til værdipapirhandelslovens § 29, bekendtgørelse nr. 1256 af 4. november 2015 om storaktionærer og selskabslovens § 55 har SEAS-NVE A.m.b.A., CVR-nr. 68 51 52 11, underrettet DONG Energy A/S ('DONG Energy') om følgende:

• SEAS-NVE A.m.b.A. har hidtil ejet 40.125.120 aktier af nominelt DKK 10 hver (samlet nominel værdi på DKK 401.251.200) i DONG Energy svarende til 9,54 % af aktiekapitalen og 9,54 % af stemmerettighederne gennem sit helejede datterselskab SEAS-NVE Holding A/S, CVR-nr. 25 78 44 13. SEAS-NVE Holding A/S har i dag truffet beslutning om udlodning af samtlige de af SEAS-NVE Holding A/S ejede aktier i DONG Energy som ekstraordinært udbytte til SEAS-NVE A.m.b.A.

• Efter gennemførelse af udbytteudlodningen beskrevet ovenfor ejer SEAS-NVE A.m.b.A. direkte i alt 40.125.120 aktier af nominelt DKK 10 hver (samlet nominel værdi på DKK 401.251.200) i DONG Energy svarende til 9,54 % af aktiekapitalen og 9,54 % af stemmerettighederne.

• SEAS-NVE Holding A/S vil efter gennemførelse af udbytteudlodningen ikke besidde aktier i DONG Energy.

SEAS-NVE A.m.b.A. er et dansk andelsselskab ejet af fysiske og juridiske personer, der inden for et af SEAS-NVE A.m.b.A.’s bestyrelse til enhver tid fastlagt geografisk område aftager el og har rådighed over en installation, som er tilsluttet et elnet, som ejes af SEAS-NVE-koncernen.

Indholdet af denne meddelelse ændrer ikke DONG Energy's tidligere udmeldte finansielle forventninger til regnskabsåret 2017.

Martin Barlebo

Henrik Brünniche Lund
hebrl@dongenergy.dk

DONG Energy (NASDAQ OMX: DENERG) er en af Nordeuropas førende energikoncerner og har hovedsæde i Danmark. Omkring 6.200 ambitiøse medarbejdere udvikler, opfører og driver havmølleparker, producerer el og varme fra vores kraftværker samt handler og leverer energi til engros-, erhvervs- og privatkunder. Hertil kommer produktion af olie og gas, hvor der er påbegyndt en proces for at afhænde forretningsområdet. Den fortsættende del af koncernen har ca. 5.800 medarbejdere og omsatte i 2016 for 61 mia. kr. (EUR 8,2 mia.). Læs mere på www.dongenergy.com.

21FEB2017_Storaktionærmeddelelse_SEAS NVE.pdf