MPT kiest diensten van Gemalto voor een betere mobiele ervaring van haar klanten in Myanmar

Amsterdam, 24 februari 2017 - Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider op het gebied van digitale veiligheid, en MPT, het grootste telecommunicatiebedrijf in Myanmar met 23 miljoen[1] mobiele abonnees, gaan meer samenwerken. MPT heeft de Gemalto-diensten Device Management en Advanced Over-The-Air (AOTA) aangekocht in een poging de relatie met abonnees te versterken en haar dienstenpakket uit te breiden.

Als de op drie na[2] snelst groeiende mobiele markt ter wereld, heeft Myanmar in de afgelopen jaren een ongeëvenaarde groei in het aantal mobiele gebruikers doorgemaakt, van 10% in 2012 tot 63% in 2016[3], momenteel goed voor 6% van het totale aantal mobiele abonnees wereldwijd. MPT heeft in 2016 een 4G-netwerk gelanceerd[4], en streeft ernaar het gebruik van dit netwerk verder te ontwikkelen. Zij doet dit bijvoorbeeld door realtime gebruikers- en handsetgegevens te verzamelen en te analyseren via de geavanceerde statistische functie van Gemalto's Device Management. Andere geavanceerde oplossingen zoals AOTA geven MPT een concurrentievoordeel in het leveren van diensten op afstand, wat ook weer bijdraagt aan een vermindering van het aantal storingen en een verbetering van de klantervaring.

"Deze extra faciliteiten betekenen een grote stap voorwaarts voor MPT. We kunnen onze abonnees nu veel beter begrijpen, gepersonaliseerde diensten voor hen ontwikkelen om aan hun veranderende wensen tegemoet te komen en meer zakelijke kansen benutten," zegt Koichi Kawase, Chief Commercial Officer van MPT-KSGM Joint Operations. "Ons voornaamste doel is onze klanten de best mogelijke diensten te leveren. Door deze samenwerking, die op beproefde technologieën en wereldwijde expertise is gefundeerd, kunnen we onze klanten in Myanmar nog meer gebruiksgemak en een hoogwaardige mobiele ervaring bieden."

"Dankzij onze samenwerking met MPT zorgen wij voor meer vernieuwing, vertrouwen en groei op de mobiele markt van Myanmar, kunnen we nieuwe mogelijkheden aanboren en luiden we een nieuwe fase in op weg naar een steeds groter gemak voor de gebruiker," aldus Sashidhar Thothadri, Senior Vice President, Mobile Services & IoT voor Zuid-Azië en Japan bij Gemalto. "Met gebruik van onze digitale oplossingen behaalt MPT een belangrijk strategisch voordeel omdat ze zo een beter inzicht in het gedrag van abonnees krijgt, en ze haar abonnees tegelijkertijd een uitstekende connectiviteit kan bieden, waar zij zich maar bevinden."

Over Gemalto

Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2015 van € 3,1 miljard en met klanten in meer dan 180 landen. Wij bieden vertrouwen in een steeds meer verbonden wereld.

Dankzij onze technologieën en diensten kunnen bedrijven en overheden identiteiten authenticeren en gegevens beschermen zodat deze veilig blijven. Ook maken wij veilige diensten mogelijk voor persoonlijke en verbonden apparaten, de cloud en wat daartussen ligt.

Gemalto's oplossingen staan centraal in het moderne leven, van betalingen en beveiliging van bedrijfsgegevens tot het internet der dingen. Wij authenticeren mensen, transacties en objecten, versleutelen gegevens en creëren waarde voor software, waardoor onze klanten veilige digitale diensten kunnen aanbieden aan miljarden mensen en apparaten.

Onze meer dan 14.000 werknemers zijn actief vanuit 118 kantoren, 45 personaliserings- en gegevenscentra, en 27 centra voor onderzoek en ontwikkeling van software, verspreid over 49 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.

Gemalto mediacontacten:

Philippe Benitez
Noord-Amerika
+1 512 257 3869
philippe.benitez@gemalto.com
Kristel Teyras
Europa, Midden-Oosten & Afrika
kristel.teyras@gemalto.com
Shintaro Suzuki
Azië-Pacific
+65 6317 8266
shintaro.suzuki@gemalto.com

Vivian Liang
Groot-China
vivian.liang@gemalto.com

De tekst van deze mededeling is een vertaling en mag geenszins als officieel worden beschouwd. De enige rechtsgeldige versie van de mededeling is die in de originele taal, het Engels, die dus voorrang heeft in geval van verschillen met de vertaling.

[1] Bron: MPT
[2] Bron:Myanmar Times