Meddelelse nr. 4

Investeringsselskabet Luxor A/S’ bestyrelse har dags dato godkendt delårsrapporten pr. 31. december 2016.

1. kvartal 2016/17:

• Basisindtjeningen udgør kr. 7,1 mio. (kr. 8,8 mio.), hvilket er på niveau med det forudsatte.
  • Koncernens resultat før skat for kvartalet er et overskud på kr. 12,9 mio. (kr. -9,5 mio.).

Kvartalets resultatet er positivt påvirket med kr. 5,8 mio., der primært hidrører fra netto positive dagsværdireguleringer og realiserede avancer fra obligationer samt positive dagsværdireguleringer fra renteswaps m.v., der ikke indgår i basisindtjeningen.

• Indre værdi pr. cirkulerende aktie andrager kr. 366,38 (kr. 346,89). Den indre værdi pr. cirkulerende aktie er påvirket af udbytteudlodningen på kr. 20 mio. i januar 2016, svarende til 20 kr. pr. aktie.

Forventet årsresultat 2016/17

• For regnskabsåret 2016/17 forventes på nuværende tidspunkt en uændret basisindtjening i niveauet kr. 24,0 mio., hvilket er i overensstemmelse med den seneste udmelding pr. 19. december 2016.

Dagsværdireguleringer samt konstaterede tab og avancer for obligationer, valuta og renteswaps m.v. indgår ikke i basisindtjeningen, og vil fra regnskabsårets start og frem til 16. februar 2017 påvirke årets resultat før skat med kr. 9,2 mio. Beløbet er fordelt med kr. 5,8 mio. i regnskabsårets første kvartal og kr. 3,4 mio. i perioden 1. januar til 16. februar 2017.

Jannik Rolf Larsen, direktør

fonds.medd. 31. december 2016.pdf