NKT Cables’ køb af ABB HV Cables gennemført

1. marts 2017
Meddelelse nr. 4

NKT Cables’ køb af ABB HV Cables gennemført
Som oplyst i selskabsmeddelelse nr. 3 af 27. februar 2017 har EU Kommissionen godkendt, at NKT Cables’ køb af ABB’s forretning for højspændingskabler kan gennemføres som planlagt.

Transaktionen er i dag gennemført.

NKT Cables’ projektforretning, som består af AC/DC on- og offshore højspændingskabler vil blive ledet af Andreas Berthou, tidligere direktør for ABB HV Cables. Andreas Berthou har arbejdet for selskabet siden 1999 og har omfattende erfaring i branchen for AC/DC  on- og offshore højspændingskabler. Detlev Waimann, som tidligere har ledet NKT Cables’ projektforretning, bliver Chief Technology Officer (CTO)  med ansvar for bl.a. selskabets omfattende R&D- og innovationsaktiviteter samt Regulatory Affairs.

NKT Cables CEO Michael Hedegaard Lyng siger:
-  Vi er godt forberedt til integrationen af NKT Cables og ABB HV Cables, og sammen vil vi bringe selskabet til et nyt niveau. Den samlede forretning vil have en ledende og aktiv rolle i den globale energitransformation og vi kan tilbyde vores kunder innovative løsninger, som er teknologisk førende i industrien. Desuden glæder vi os til at byde alle medarbejdere i ABB HV Cables velkommen på den spændende rejse, der starter i dag.

Investorer
Lasse Snejbjerg