GWS Production AB: GWS signerar partneravtal med Lingmerths Resebyrå AB

Global Warning System (GWS) meddelar att man har signerat ett partneravtal med Lingmerths Resebyrå AB - en stor resebyrå belägen i södra Sverige. Lingmerths kommer att integrera Safetureportföljen, vilket inkluderar Safeture Go, Safeture Pro och Safeture Pro+, i deras produktutbud. Affärsmodellen är ett återförsäljaravtal.

GWS-tjänsten Safeture är en personlig resesäkerhetstjänst som förser användare med tidskritiska varningar och information om naturkatastrofer, olyckor, smittoutbrott, politiska oroligheter, kriminalitet, ekonomisk instabilitet och reseförseningar. Varningar skickas ut i realtid, direkt till användarens smartphone, för att hjälpa resenärerna. Lingmerths erbjuder tjänster inom både fritid- och företagsresande, samt till företagsklienter och statliga myndigheter. Avtalet med GWS inkluderar återförsäljning av Safeture produktportfölj (Safeture Go, Safeture Pro och Safeture Pro+). Det utökade produktutbudet kommer att göras tillgängligt för svenska företag och fritidsresenärer.

Peter Eklund, VD vid Lingmerths Resebyrå AB kommenterar:

"Vi är väldigt förtjusta i att ha ingått ett partneravtal med GWS, då deras tjänster passar vår filosofi med att erbjuda resenärer stöd genom innovation. Vi är fast beslutna att ge våra kunder den bästa reseupplevelsen, så genom partnerskapet kan vi stärka detta löfte till kunden. Vi ser också en förväntan från våra kunder för ett ökat resenärsskydd, och vårt partnerskap med GWS är som svar på denna trend."

GWS har lyckats med att etablera nya kontrakt inom utstakade affärssegment. Genom detta kontrakt med Lingmerths kommer GWS att ytterligare penetrera resesegmentet och konsolidera en position som en ledande leverantör av modern och personlig resesäkerhet.

Andreas Rodman, VD vid GWS kommenterar:

"Vi är väldigt glada att samarbeta med Lingmerths, en aktad resebyrå i Sverige, vars affärskunder passar perfekt in i vår målgrupp. Safeture är avsedd för resenärer och genom detta kontrakt visas ytterligare ett bevis för att vi erbjuder en attraktiv tjänst för affärsresande. "

Om Lingmerths Resebyrå AB

Lingmerths Resebyrå AB är en fullserviceresebyrå, vilket innebär att vi hanterar såväl privat- och affärsresor som grupp- och konferensresor. Visionen är att vara den personliga resebyrån som förenklar resandet. Vi har funnits sedan 1950 och är en av Sveriges äldsta resebyråer. Lingmerths Resebyrå finns på 10 orter i södra Sverige, har ca 90 anställda och omsätter drygt 700 miljoner kr. Lingmerths Resebyrå är sedan 1992 ett helägt dotterbolag till Höglandets Invest AB. Vi är kvalitets- och miljöcertifierade enligt standarden ISO 9001 och ISO 14001, vilket är ett bevis på att vi tar kvalitet och miljö på största allvar.

Om GWS Production AB och Safeture
GWS, Global Warning System, grundades 2009 efter erfarenheter från en global SARS-epidemi, tsunamin i Indiska Oceanen 2004 och terrorattacken i Mumbai. Bolaget erbjuder en mobilbaserad, personlig säkerhetstjänst, Safeture, för att skydda resenärer genom att i realtid spåra och ge information om katastrofer och andra hot som kan påverka människor på resa. Systemet består av olika tjänster som levereras genom resenärens mobiltelefon och tillhandahålls både till företag - Safeture Pro, och till privatpersoner - Safeture.

GWS aktie är listad på Nasdaq First North Stockholm. Sedermera Fondkommission är Certified Advisor.

För ytterligare information se www.globalwarningsystem.com eller kontakta GWS VD Andreas Rodman, +46 (0) 708 - 10 13 16, andreas.rodman@globalwarningsystem.com

Denna information är sådan information som GWS är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 25 april 2017 kl. 09.00 CET.

Attachments:

Partnership PR Lingmerths AB SV.pdf