Technopolis Oyj:n osakepalkkiojärjestelmän 2013–2017 ja ehdollisen osakepalkkiojärjestelmän 2016 mukainen maksuton suunnattu osakeanti

TECHNOPOLIS OYJ      PÖRSSITIEDOTE             25.04.2017 klo 12.30

Technopolis Oyj:n ("Yhtiö") (Nasdaq Helsinki: TPS1V) hallitus on päättänyt 25.4.2017 suunnatusta maksuttomasta osakeannista Yhtiön avainhenkilöille Osakepalkkiojärjestelmän 2013–2017 ja Ehdollisen Osakepalkkiojärjestelmän 2016 mukaisten osakepalkkioiden maksamista varten ("Osakeanti").

Osakeannissa annetaan osakepalkkioon oikeutetuille avainhenkilöille vastikkeetta 59 390 kappaletta Yhtiön hallussa olevia osakkeita Osakepalkkiojärjestelmän 2013–2017 ja Ehdollisen Osakepalkkiojärjestelmän 2016 ehtojen mukaisesti. Osakeannissa palkkionsaajina on yhteensä 10 Yhtiön johtoon ja henkilöstöön kuuluvaa henkilöä. Lisäksi palkkionsaajille maksetaan Osakepalkkiojärjestelmän 2013–2017 ja Ehdollisen Osakepalkkiojärjestelmän 2016 ehtojen mukaisesti rahaosuus, joka on tarkoitettu kattamaan avainhenkilölle palkkiosta aiheutuvia veroja ja veronluonteisia maksuja.

Päätös Osakeannista perustuu Yhtiön varsinaisen yhtiökokouksen 23.3.2017 hallitukselle antamaan valtuutukseen. Osakeannin tarkoituksena on tukea Yhtiön strategian toteuttamista, yhdistää omistajien ja avainhenkilöiden tavoitteet Yhtiön arvon nostamiseksi ja sitouttaa avainhenkilöitä Yhtiöön sekä kannustaa avainhenkilöitä kasvattamaan pitkäjänteistä osakeomistustaan Yhtiössä. Osakeannille on siten erityisen painava taloudellinen syy.

Osakkeet luovutetaan palkkionsaajille arviolta 28.4.2017. Osakkeiden luovutuksen jälkeen Yhtiöllä on hallussaan yhteensä 1 899 355 omaa osaketta.

Technopolis Oyj

Lisätietoja:

Keith Silverang

Juha Laaksonen
Hallituksen puheenjohtaja
puh. 050 1698

Technopolis tarjoaa parhaan osoitteen menestykseen viidessä maassa Pohjoismaissa ja Baltiassa. Yritys kehittää, omistaa ja hallinnoi 20 älykästä yrityskeskittymää ja tarjoaa moderneja muuntojoustavia tiloja sekä palveluita. Technopoliksen ydinarvona on jatkuvasti ylittää asiakkaiden odotukset tarjoamalla erinomaiset puitteet ja ratkaisut 1 700 yritykselle ja 50 000 työntekijälle Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Venäjällä ja Liettuassa. Technopolis Oyj osake (TPS1V) on listattu Nasdaq Helsingin pörssiin.