Nye styremedlemmer i Telenor ASA

(Fornebu, 10. mai 2017) Bedriftsforsamlingen i Telenor valgte Grethe Viksaas og Jørgen Kildahl som nye styremedlemmer i Telenor ASA. Disse vil erstatte Siri Beate Hatlen, Ashok Vaswani, Regi Aalstad og Dag Opedal som vil tre ut av styret.

Grethe Viksaas er født i 1958 og er bosatt i Oslo. Viksaas har en lang karriere fra IT-selskapet Basefarm, et selskap hun etablerte og har ledet som administrerende direktør. Fra 2016 har hun vært arbeidende styreleder. Før hun etablerte Basefarm var Viksaas administrerende direktør for SOL Systems AS og Infostream ASP. Viksaas har erfaring fra flere styreposisjoner, inkludert Zenitel Group og Inmeta-Crayon. Hun har for tiden styreverv i Norsk Regnesentral og IKT-Norge, i tillegg til ulike oppstartsselskaper. Viksaas har en mastergrad i Computer Science fra Universitetet i Oslo.

Jørgen Kildahl er født i 1963 og er bosatt i Düsseldorf i Tyskland. Han har styreverv i Höegh LNG og eSmart Systems. Kildahl har tidligere vært konserndirektør i Statkraft, og konserndirektør i energiselskapet E.ON SE. Han har også vært Partner i PR-byrået Geelmuyden Kiese. Kildahl er siviløkonom fra Norges Handelshøyskole, og har også en mastergrad (MBA) i finans fra samme sted.

Styret består etter dette av følgende representanter:
  • Gunn Wærsted (Styreleder)
  • Jacob Aqraou
  • Sally Davis
  • Jon Erik Reinhardsen
  • Grethe Viksaas
  • Jørgen Kildahl
  • Brit Østby Fredriksen (ansattrepresentant, fast møtende vara)
  • Åse Selfjord (ansattrepresentant)
  • Harald Stavn (ansattrepresentant)

Nominasjonskomiteen har som mål å foreslå ytterligere ett medlem til styret i Telenor ASA i løpet av høsten 2017.

Kontakt:
Severin Roald