Äitienpäivä yksi vuoden kiireisimmistä pikkupaikkakuntien Neste-asemilla - vakioasiakkaat kansoittavat juhlabuffetin

Neste Oyj
11.5.2017

Pikkupaikkakuntien Neste-asemilla äitienpäivä on vakiintunut yhdeksi vuoden kiireisimmistä päivistä, mikä näkyy myynnissä selvänä piikkinä. Äitienpäivän kävijät ovat pääasiassa vakioasiakkaita, jotka valitsevat oman lähiaseman ravintolan juhlabuffetin vuodesta toiseen.

Moni perhe haluaa käydä äitienpäivänä ulkona syömässä. Tämä on huomattu myös pienillä paikkakunnilla, joilla on verrattain suppea ravintolatarjonta. Esimerkiksi Längelmäessä Länkipohjan Nesteellä järjestettiin viime vuonna juhlava äitienpäivän buffet ensimmäisen kerran, ja se saavutti heti suuren suosion. Jotkut Neste-asemat eivät edes mainosta äitienpäiväkattausta erikseen, sillä kävijöitä on muutenkin niin paljon, että istumapaikat ovat kortilla. Suosituimmat Neste-asemat ottavatkin jopa pöytävarauksia ravintolaan äitienpäivää varten.

Lapinlahdella Matin ja Liisan Asemalla äitienpäivälounasta on tarjoiltu jo useamman vuosikymmenen ajan, ja se on monen asiakkaan äitienpäivän kohokohta. Vaikka juhlabuffet maksaa kaksinkertaisesti normaaliin lounaaseen verrattuna, sitä myydään asemalla noin nelinkertainen määrä päivän aikana. Tulevana sunnuntaina useimmilla Neste-asemilla on tarjolla salaatteja ja lämpimiä ruokia tavallista laajempi valikoima ja jälkiruuaksi muun muassa täytekakkua.

Äänekosken Neste Lintulahdella äitienpäivä on vakiintunut yhdeksi vuoden kovimmista asiakaspiikeistä.

"Ravintolassamme on 120 paikkaa ja kolmen tunnin äitienpäiväkattauksen aikana ruokailijoita on noin 500. Henkilökuntaa tarvitaan kolminkertainen määrä tavanomaiseen verrattuna", yrittäjä Markku Väisänen Neste Äänekoski Lintulahdelta kertoo.

Lähimmät äitienpäivälounasta tarjoilevat Neste-asemat löydät täältä

Lisätietoja: Tytti Stranding, markkinointipäällikkö, Marketing & Services, Neste, puh. 010 458 5079, tytti.stranding(at)neste.com

Neste lyhyesti

Neste (NESTE, Nasdaq Helsinki) luo vastuullisia vaihtoehtoja liikenteen, yritysten ja kuluttajien tarpeisiin. Voimme auttaa asiakkaitamme pienentämään hiilijalanjälkeään kaikkialla maailmassa laadukkailla ja vähäpäästöisillä uusiutuvilla tuotteilla ja korkealaatuisilla öljytuotteilla, jotka voidaan yhdistää räätälöidyiksi palveluratkaisuiksi. Olemme maailman suurin jätteistä ja tähteistä jalostetun uusiutuvan dieselin tuottaja ja tuomme uusiutuvia ratkaisuja myös lentämiseen ja muoviteollisuuteen. Haluamme olla luotettava kumppani, jonka osaamista, tutkimustyötä ja vastuullisia toimintatapoja arvostetaan laajasti. Vuonna 2016 Nesteen liikevaihto oli 11,7 miljardia euroa ja olimme edelleen mukana 100 vastuullisimman yrityksen Global 100 -listalla. Lue lisää: neste.com