Neljä suomalaista energiayhtiötä investoivat aurinkosähköön

Naps Solarille merkittäviä energiayhtiöitä omistajiksi ja jälleenmyyjiksi

Helsinki, 2017-05-18 10:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Naps Solar Systems Oy, josta Taalerin kiertotalousrahasto omistaa enemmistön, sekä kotimaiset energiayhtiöt Pori Energia Oy, Rauman Energia Oy, Vakka-Suomen Voima Oy ja Oulun Seudun Sähkö ovat sopineet Napsin aurinkosähköjärjestelmien toimittamisesta ja myymisestä. Samalla energiayhtiöt hankkivat osakkuuden Naps Solar Oy:stä. Yhteistyö on merkittävä avaus järjestelmällisen kotitalouksien sekä yritysten omaan käyttöön tuotettavan aurinkosähkön saralla Suomessa.

Aurinkosähkö on maailman voimakkaimmin kasvava energian tuotantomuoto. Myös sen tuotantokustannus on laskenut erittäin nopeasti. Tämä on lisännyt aurinkosähkön kysyntää Suomessakin. Neljä kotimaista energiayhtiötä päättivät investoida aurinkosähköosaamiseen osallistuakseen nopeaan kehitykseen ja tuodakseen uusia ratkaisuja asiakkailleen. Sovitussa yhteistyöjärjestelyssä energiayhtiöt myyvät, markkinoivat ja asennuttavat Napsin toteuttamia aurinkosähköjärjestelmiä. Naps vastaa teknologiasta, suunnittelusta, laitteista ja asiantuntijatuesta energiayhtiöille. Tuotekehitystä tehdään yhdessä myös aivan uusilla osa-alueilla.

”Energia-ala on jatkuvassa muutoksessa ja aurinkosähkö on asiakkaillemme entistä houkuttelevampi vaihtoehto. Energiayhtiöille aurinkosähköjärjestelmien kilpailukyvyn lisäksi laatu ja luotettavuus ovat keskeisiä kriteerejä, kun puhutaan asiakkaiden vuosikymmeniksi tekemistä energiainvestoinneista. Haluamme tarjota asiakkaidemme käyttöön syvää osaamista aurinkosähköstä, vastuullisen toimintamallin ja takuuvarmaa laatua. Yhteistyöllä luomme pohjaa myös muiden hajautetun energiatuotannon palveluiden kehittämiselle. Napsin kokemus on vahva perusta yhteistyölle, joka sinetöitiin yhtiön osakkuudella”, summaavat energiayhtiöiden johtajat tehtyä järjestelyä.

Naps on tuottanut satojatuhansia aurinkosähköratkaisuja neljällä vuosikymmenellä ja kaikille maailman mantereille. Kokemusta on kertynyt runsaasti hyvin erilaisissa olosuhteissa.

“Uusien energiayhtiökumppaneidemme tavoitteena on palvella asiakastaan kokonaisratkaisuin. Napsin laadukkaat ja kilpailukykyiset aurinkosähkö- ja energian varastointiratkaisut ovat hieno lisä energiayhtiöiden palveluihin asiakkailleen, ja luotamme yhteistyön sisältävän merkittävää kasvupotentiaalia kaikille osapuolille”, toteaa Napsin toimitusjohtaja Jussi Ojanen.

Maailman vanhimpiin aurinkosähkön asiantuntijoihin kuuluva Naps Solar -konserni sai hiljattain uutta pontta kasvuun maailman ensimmäisen kiertotalousrahaston Taaleri Kiertotalous Ky:n investoinnin avulla.

“Nyt tehdyllä sopimuksella Naps vahvistaa jakelukapasiteettiaan ja omistajakuntaansa Suomessa merkittävästi. Energiayhtiöiden osoittama luottamus Napsin osaamiseen on vahva signaali yhtiön kilpailukyvystä”, kertoo Taalerin sijoituspäällikkö Pontus Oinonen.

Lisätietoja:

Naps Solar Systems Oy

toimitusjohtaja Jussi Ojanen, jussi.ojanen@napssystems.com tai 050 453 6801

Pori Energia Oy

toimitusjohtaja Matti Rintanen, matti.rintanen@porienergia.fi tai 044 701 2101

Rauman Energia Oy

toimitusjohtaja Marko Haapala, marko.haapala@raumanenergia.fi tai 044 339 9710

Vakka Suomen Voima Oy

toimitusjohtaja Rami Tähtinen, rami.tahtinen@vsv.fi tai 050 566 0042

Oulun Seudun Sähkö

toimitusjohtaja Risto Kantola, risto.kantola@oss.fi tai 0400 245 161

Taaleri Kiertotalous Ky

sijoituspäällikkö Pontus Oinonen, pontus.oinonen@taaleri.com tai 040 515 7751

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Taalerin palvelut on suunnattu institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Konsernin liiketoiminnalliset tytäryhtiöt ovat: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy-konserni, Taaleri Sijoitus Oy-konserni, Taaleri Energia Oy sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiöt Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja, sekä Inderes Oy, joka tuottaa analyysejä ja mediasisältöjä sijoittajille.

Taalerilla oli joulukuun 2016 lopussa hallinnoitavia varoja 4,8 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 3 900. Taaleri Oyj:llä on noin 2 700 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi