Conferize offentliggør prospekt i forbindelse med udbud af aktier og notering på Nasdaq First North

MÅ IKKE OFFENTLIGGØRES, DISTRIBUERES ELLER UDLEVERES HELT ELLER DELVIST, DIREKTE ELLER INDIREKTE, I ELLER TIL USA, AUSTRALIEN, CANADA ELLER JAPAN.

Denne meddelelse udgør ikke et prospekt, og intet i denne meddelelse indeholder et udbud af værdipapirer. Ingen person bør købe eller tegne værdipapirer i Conferize A/S ("Selskabet"), medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i prospektet, der er offentliggjort af Selskabet i forbindelse med udbuddet og optagelse af sådanne værdipapirer til handel på Nasdaq First North Copenhagen. Prospektet er med visse undtagelser tilgængeligt på Selskabets hjemmeside.

Selskabsmeddelelse Nr. 1/2017
København, 7. juni 2017

Conferize A/S ("Conferize" eller "Selskabet") igangsætter kapitalrejsning ved udbud af nye aktier samt notering på Nasdaq First North i København for at realisere global satsning.

Conferize er en banebrydende social eventplatform med fokus på at skabe mere meningsfulde møder og fællesskaber. På Conferize-platformen får eventdeltagere, arrangører og talere et fælles digitalt rum til at netværke, dele viden og sammen skabe indhold - både før, under og efter det fysiske møde.

Målet for Conferize er at opnå en ledende position på det globale eventmarked gennem en konstant tiltrækning af stadigt flere eventarrangører - og hermed deltagere og talere. Netop i kraft af en voksende brugermasse vil Conferize på sigt opbygge et globalt netværk af brugere, events, communities og viden - et netværk som eventaktører verden over kan navigere og deltage i for at skabe mere meningsfulde møder mellem mennesker.

Formålet med aktieudbuddet er at styrke Selskabets kapitalgrundlag - primært med henblik på at øge investeringerne i fortsat udvikling samt etablering af global markedsføring af Conferizes digitale løsning, et Event Management System (EMS).

Udbuddet i hovedpunkter Udbuddet omfatter 2.500.000 - 4.375.000 stk. nye aktier a nominelt DKK 0,10 i Selskabet. Tegningskursen er DKK 8,00 pr. ny aktie a nominelt DKK 0,10. Bruttoprovenuet til Selskabet forventes at udgøre DKK 20-35 mio. Tegningsperioden løber fra den 8. juni 2017 til den 21. juni 2017 kl. 23.59 (dansk tid). Offentliggørelse af resultatet af Udbuddet og første handelsdag på NASDAQ First North forventes at være den 23. juni 2017.

Om Conferize
Eventbranchen er ikke fulgt med den digitale udvikling. Alt for mange events gennemføres stadig på en traditionel og analog facon med begrænset deltagerinteraktion. Der tages ikke hensyn til det moderne menneskes behov for socialt samspil, vidensdeling og netværk. Det er et stort spild af deltagernes tid og penge - for ikke at tale om menneskelige relationer, viden og potentielt vigtige initiativer.

Med Conferizes platform kan brugerne udveksle viden og synspunkter i et online community, som er skræddersyet til det specifikke event. Alle kan i fællesskab skabe og dele indhold i relation til eventet, lige fra kommentarer, spørgsmål og ideer, til præsentationer, video og fotos. Herved opnår eventet både mere udbytterige fysiske møder mellem mennesker og fornyet relevans i den digitale tidsalder.

Platformen blev stillet til rådighed i en pilot-version for eventarrangører, deltagere og talere verden over for få år siden. På relativt kort tid har mere end 2.500 arrangører fra over 120 lande oprettet over 15.000 events, og hver måned oprettes p.t. 300-600 nye events - uden brug af nævneværdig markedsføring.

Stifter og CEO for Conferize, Martin Ferro-Thomsen, ser udviklingen som en indikation på, at eventmarkedet, som i dag er en multi-milliardindustri, er klar til en ny generation af digitale værktøjer:

"Vores mange tusinde arrangører - og de mange positive tilbagemeldinger, vi har fået fra dem og deres deltagere - vidner om, at vi virkelig har fat i noget her. Folk vil ganske enkelt hellere deltage i et event, hvor de har mulighed for selv at komme i spil, og få mere ud af deres investering i tid og penge. Så snart folk oplever en bedre måde at gå til events på, vil de ikke længere nøjes med at tage til traditionelle events eller konferencer. I stedet vil de stille helt nye krav til branchen, hvilket potentielt kan skabe fuldstændigt nye behov, som man slet ikke kender i dag."

Serieiværksættere med global succes
I dag består holdet bag Conferize af visionære udviklere, programmører og designere med stor erfaring - og imponerende track records - fra tech, design og netværksopbygning. Blandt andet er CEO Martin Ferro-Thomsen og Chefdesigner for Conferize, Ruben Bjerg Hansen, medstiftere af den globale publishing-platform Issuu, som i dag har over 100 mio. unikke besøgende om måneden.

Herudover tiltrådte tidligere koncernchef og fortsat medejer i Falck, Allan Søgaard Larsen, som bestyrelsesformand i Conferize i marts 2017. Allan Søgaard Larsen og tidligere adm. direktør i Oticon, Lars Kolind, var blandt de drivende kræfter, som sikrede iværksættervirksomheden et samlet kapitalindskud på DKK 16,2 millioner tidligere på året.

Om Conferize-teamet fremhæver Allan Søgaard Larsen:

"Der er ingen tvivl om, at Conferize-holdet har både det drive og den erfaring, der skal til for at accelerere væksten. Både Martin Ferro-Thomsen og Ruben Bjerg Hansen var kernekræfterne bag Issuu, hvis essens netop bestod i en simpel, brugervenlig teknologi, som kunne gøre publishing til allemandseje. På samme måde består en stor del af Conferizes succes i at bygge et simpelt, skalérbart eventsystem, som alle - uanset alder og evner - kan bruge til at oprette og afvikle events, der samtidig skaber mere meningsfulde fællesskaber, og sikrer et større udbytte for alle involverede."

Brug for benzin til global satsning
Formålet med udbuddet er at styrke tech-virksomhedens kapitalgrundlag - primært med henblik på at øge investeringerne i fortsat udvikling samt etablering af global markedsføring af Conferizes digitale løsning, et Event Management System (EMS). Der anvendes en data-drevet forretningsmodel, hvor kerneproduktet udbydes i en gratisversion for at tiltrække brugere og data i store mængder, samt at opnå en position i markedet som en central spiller.

Allan Søgaard Larsen, investor og bestyrelsesformand i Conferize, forklarer, at provenuet fra udbuddet er nødvendigt for at realisere virksomhedens ambitiøse vækst- og internationaliseringsstrategi:

"Vores klare ambition er et globalt brugernetværk i hastig vækst, og derfor er det vigtigt, at vi ikke alene formår at gøre vores system endnu mere simpelt og brugervenligt end det er i dag, men at vi også lægger kræfter i markedsføring over for eventarrangører og -deltagere verden over. Hvis vi vil gøre alvor ud af vores ambition om at ændre spillereglerne for branchen, er kendskabet hos en stor global brugerskare altafgørende."

Samtidig understreger bestyrelsesformanden, at Conferize forventer, at en optagelse til handel på Nasdaq First North Copenhagen vil medføre en positiv eksponering over for mange af Selskabets kommende samarbejdspartnere, kunder og brugere.

Martin Ferro-Thomsen, CEO og grundlægger af Conferize, glæder sig til - på baggrund af den rejste kapital - at kunne vækste Conferize til med tiden at blive en dominerende spiller på det globale event-marked, men betoner samtidig risikoen af Conferize som investering:

"Conferize adresserer et globalt marked med et nyskabende produkt og en aggressiv data-drevet forretningsmodel. Her i vækstfasen fokuserer vi benhårdt på at opbygge et stort, internationalt brugernetværk, der alene i kraft af sin volumen og sin dataindsamling bliver en central værdiskabende faktor. Der er et meget stort potentiale i Conferizes koncept - og vores team er det helt rigtige til at indfri det - men det involverer også en vis risiko. Hvis man som investor leder efter en stabil og forudsigeligt forrentet investering, skal man nok træde varsomt. Men kan man se potentialet i at disrupte markedet og bringe den internationale eventindustri ind i den digitale tidsalder, så kan Conferizes videre udvikling være en rigtig spændende rejse at være med på."

Detaljer om Udbuddet

Aktiekapital før udbud: Selskabets aktiekapital består forud for udbuddet af nominelt DKK 918.288,40 fordelt på 9.182.884 stk. aktier a nominelt DKK 0,10.

Udbudte Aktier: Udbuddet består af minimum 2.500.000 stk. og maksimum 4.375.000 stk. nye aktier a nominelt DKK 0,10, der udstedes af Selskabet.

Tegningskurs: Tegningskursen er DKK 8,00 pr. aktie a nominelt DKK 0,10.

Provenu: Hvis udbuddet gennemføres vil det medføre et bruttoprovenu til Selskabet på DKK 20-35 mio. Ved en fuldtegning af udbuddet vil Selskabets aktiekapital bestå af nominelt DKK 1.355.788,40 fordelt på 13.557.884 stk. aktier a nominelt DKK 0,10.

Tegningsperiode: Tegningsperioden løber fra og med den 8. juni 2017 til og med den 21. juni 2017 kl. 23.59 (dansk tid), men kan lukkes helt eller delvist tidligere, dog ikke før den 14. juni 2017 kl. 23.59 (dansk tid).

Forhåndstilsagn: Selskabet har forud for udbuddet modtaget bindende tegningstilsagn på i alt DKK 4.250.000 fra bl.a.

• Digevej Invest & Consult ApS, København (ejet af Lars Frederiksen); DKK 1.000.000, svarende til 125.000 stk. nye aktier
  • Henning Jakobsen, Charlottenlund; DKK 1.000.000, svarende til 125.000 stk. nye aktier
  • Lars Kolind, Lyngby (ultimativ ejer af Kolind A/S); DKK 1.000.000, svarende til 125.000 stk. nye aktier.

Betingelser for gennemførelse: Udbuddet gennemføres kun, hvis der tegnes minimum 2.500.000 stk. nye aktier, svarende til et bruttoprovenu på DKK 20 mio. og Nasdaq First Norths krav til aktionærspredning opfyldes. Hvis der ikke tegnes minimum 2.500.000 stk. nye aktier, eller hvis Nasdaq First Norths krav til aktionærspredning ikke opfyldes, vil udbuddet ikke blive gennemført, og tegningsordrer vil blive annulleret, ligesom Selskabets aktier ikke vil blive optaget til handel på Nasdaq First North Copenhagen.

Betaling og afvikling: Betaling for og afvikling af de nye aktier forventes at finde sted omkring den 23. juni 2017 ("Afviklingsdatoen") i form af elektronisk levering af midlertidige købsbeviser med den midlertidige ISIN-kode DK0060816064 (de "Midlertidige Købsbeviser") mod kontant betaling i danske kroner på investorernes konti hos VP Securities A/S. Betinget af gennemførelse af udbuddet og registrering af de nye aktier i Erhvervsstyrelsen, vil de Midlertidige Købsbeviser automatisk blive ombyttet i VP Securities til et tilsvarende antal aktier i Selskabet ("Aktier"), der forventes leveret elektronisk to handelsdage efter Afviklingsdatoen med den permanente ISIN-kode DK0060816148 til indehaveren af de Midlertidige Købsbevisers konto hos VP Securities. I forbindelse med de Midlertidige Købsbevisers automatiske ombytning til Aktier, vil de Midlertidige Købsbeviser ophøre med at eksistere.

Optagelse til handel: De Midlertidige Købsbeviser og Selskabets aktier har ikke været handlet offentligt før udbuddet. De Midlertidige Købsbeviser er søgt optaget til handel på Nasdaq First North Copenhagen under symbolet "CONFRZ TEMP", og aktierne er søgt optaget til handel på Nasdaq First North Copenhagen under symbolet "CONFRZ".

Første handelsdag for de Midlertidige Købsbeviser på Nasdaq First North Copenhagen forventes at være den 23. juni 2017, og sidste handelsdag for de Midlertidige Købsbeviser på Nasdaq First North Copenhagen forventes at være den 27. juni 2017. Første handelsdag for aktierne på Nasdaq First North Copenhagen i den permanente ISIN-kode forventes at være den 28. juni 2017.

Hvis udbuddet tilbagekaldes eller ikke gennemføres, vil udbuddet og dispositioner i forbindelse hermed bortfalde, alle afgivne ordrer vil automatisk blive annulleret, beløb modtaget vedrørende udbuddet vil blive returneret til investorerne uden rente (fratrukket eventuelle transaktionsomkostninger), og optagelse til handel af de Midlertidige Købsbeviser eller aktierne på Nasdaq First North Copenhagen vil blive annulleret. Som følge heraf kan eventuelle handler med Midlertidige Købsbeviser eller aktier på eller uden for markedet før afvikling af udbuddet betyde, at investorerne vil kunne pådrage sig ansvar for ikke at kunne levere solgte Midlertidige Købsbeviser og/eller aktier, og investorer, der har solgt eller erhvervet Midlertidige Købsbeviser og/eller aktier på eller uden for markedet, kan pådrage sig et tab. Al handel med Midlertidige Købsbeviser og/eller aktier forud for afvikling af udbuddet sker for de pågældende parters egen regning og risiko.

Prospekt
Der er udarbejdet et prospekt i forbindelse med udbuddet. Opmærksomheden henledes især på afsnittet "Risikofaktorer" i prospektet.
Prospektet kan af investorer, der opfylder betingelserne herfor, downloades på Conferizes hjemmeside: www.conferize.com/invest.

Certified Advisor
Selskabets Certified Advisor er BDO Statsautoriseret revisionsaktieselskab (CVR-nr. 20222670), Gert Mortensen, Havneholmen 29, DK-1561 København V, tlf. +45 39 15 52 00.

Læs om investering i Conferize: www.conferize.com/invest
Læs mere om Conferize: www.conferize.com

Klaus Fog, SIGMA Partners A/S: +45 40 45 66 76  //  kf@sigma.dk
Nanna Sveistrup, SIGMA Partners A/S: +45 22 56 01 30  //  ns@sigma.dk

Investorkontakt
Søren Dalsgaard Hansen, CFO i Conferize A/S, +45 31 21 17 26  //  ir@conferize.com

Conferize A/S, cvr. nr. 34472742, Nikolaj Plads 27, 1067 Kbh. K

Vigtig information
Denne meddelelse udgør ikke et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe værdipapirer udstedt af Conferize A/S ("Selskabet") i nogen jurisdiktion, hvor et sådant tilbud eller salg ville være ulovligt, og meddelelsen og oplysningerne heri må hverken direkte eller indirekte distribueres eller offentliggøres i eller til en sådan jurisdiktion.

Denne meddelelse udgør ikke et prospekt, og intet i denne meddelelse indeholder et udbud af værdipapirer. Ingen person bør købe eller tegne værdipapirer i Selskabet, medmindre dette sker på grundlag af oplysninger i det prospekt, der er offentliggjort af Selskabet i forbindelse med udbuddet. Prospektet er, med visse undtagelser, tilgængeligt på Selskabets hjemmeside.

De Midlertidige Købsbeviser og aktierne i Selskabet er søgt optaget til handel på Nasdaq First North, der er en alternativ markedsplads, som drives af børserne, der indgår i Nasdaq-koncernen. Selskaber på Nasdaq First North er ikke underlagt de samme regler, som selskaber optaget til handel på det regulerede hovedmarked (Main Market). I stedet er de underlagt et mindre omfattende regelsæt, der er tilpasset mindre vækstselskaber. En investering i et selskab, som handles på Nasdaq First North, kan derfor være mere risikabel end en investering i et selskab optaget til handel på Main Market. Alle selskaber med aktier optaget til handel på Nasdaq First North har en Certified Advisor, som overvåger, at regelsættet efterleves. Det er Nasdaq Copenhagen A/S, der godkender Selskabets ansøgning om optagelse til handel på Nasdaq First North.

Denne meddelelse og oplysningerne indeholdt heri må ikke distribueres i eller til USA. Dette dokument er ikke og udgør ikke nogen del af et tilbud om at sælge eller en opfordring til at tilbyde at købe værdipapirer i USA. De værdipapirer, hvortil der henvises i denne meddelelse, er ikke og vil ikke blive registreret i henhold til U.S. Securities Act of 1933 med senere ændringer ("Securities Act"), og må ikke udbydes eller sælges i USA undtagen i medfør af en registrering eller undtagelse fra, eller i en transaktion, som ikke er underlagt, registreringskravene i Securities Act. Der er ingen hensigt om at registrere værdipapirerne, hvortil der henvises heri, i USA eller foretage et offentligt udbud af værdipapirerne i USA.

Attachments:

Attachments: