Taalerin uusiutuvan energian rahasto keräsi pääomia yli 87 miljoonaa euroa

Helsinki, 2017-06-09 08:14 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Taalerin aurinko- ja tuulivoimaan kansainvälisesti sijoittavan rahaston varainkeruu on päättynyt. Rahaston pääoma on runsaat 87 miljoonaa euroa. Rahaston sijoituskapasiteettia voidaan kasvattaa vieraan pääoman avulla 435 miljoonaan euroon.

Rahastossa on mukana noin 500 sijoittajaa. Valtaosa sijoittajista on yksityishenkilöitä. Instituutiosijoittajista mukana ovat Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarinen sekä Kirkon eläkerahasto. Rahastolle sopivia hankkeita tutkitaan neljässä maanosassa.

”Pääomien keruu onnistui erinomaisesti. Uskon sijoittajia kiinnostavan sekä kansainvälisten energiamarkkinoiden tuottopotentiaali että uusiutuvan energian myönteinen vaikutus ilmastoon”, Taalerin energialiiketoiminnasta vastaava johtaja Kai Rintala sanoo.

Taaleri Aurinkotuuli -rahasto valmistelee ensimmäistä pääomakutsua. Rahaston tiimi on käynyt läpi kymmeniä potentiaalisia sijoituskohteita ja indikatiivisia tarjouksia on tehty hankkeista Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Afrikassa, Lähi-Idässä ja Intiassa.

”Kohteiden karsinnassa on saavutettu vaihe, jossa kolmea hanketta pidetään lupaavina. Potentiaalisimmat tuulivoimahankkeet sijaitsevat tällä hetkellä Itä-Euroopassa ja aurinkovoimahankkeet Lähi-idässä. Erityisesti uusien yhteistyökumppaneiden ansiosta myös avaus Pohjoismaisille tuulivoimamarkkinoille on vakavan harkinnan kohteena”, Rintala toteaa.

Taaleri Aurinkotuuli -rahasto on Taaleri Pääomarahastot Oy:n hoitama vaihtoehtorahasto, joka sijoittaa kansainvälisesti uusiutuvan energian kohteisiin – pääasiallisesti aurinko- ja tuulivoimaan.

Taaleri Oyj

Lisätietoja:

Jenny-Li Holmström, salkunhoitaja, Taaleri Aurinkotuuli -rahasto, puh. 0400 868 615
Kai Rintala, johtaja, Taalerin energialiiketoiminta, puh. 040 162 5711

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Taalerin palvelut on suunnattu institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Konsernin liiketoiminnalliset tytäryhtiöt ovat: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy -konserni, Taaleri Sijoitus Oy-konserni, Taaleri Energia Oy sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiöt Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja, sekä Inderes Oy, joka tuottaa analyysejä ja markkinainformaatiota sijoittajille.

Taalerilla oli joulukuun 2016 lopussa hallinnoitavia varoja 4,8 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 3 900. Taaleri Oyj:llä on yli 2 800 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi
www.garantia.fi

Taaleri Twitterissä

Taneli Hassinen, viestintäjohtaja, puh. 040 504 3321, taneli.hassinen@taaleri.com