Ellens produkter lanseras nu på Tysklands största web-shop för mamma och barn, Windeln.de

Danderyd, 2017-06-20 08:00 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

Tysklands största internetbutik för mammor och barn, www.Windeln.de, har beslutat sig för att lansera Ellens produkter på sin hemsida. Ellen har nu fått den första ordern för att Windeln.de ska kunna lansera Ellens produkter i webbutiken.

Windelns vision är att vara den ledande online-återförsäljaren till unga familjer. Här finns inte bara blöjor, barnmat och hudvårdsprodukter, utan också ett brett urval av barnvagnar, bilbarnstolar, kläder, mm - kort sagt allt för mamma och barn. Sortimentet består av drygt 100 000 produkter.

Windeln är måna om att bredda sin produktportfölj och erbjuda sina kunder bästa service och produkter till konkurrenskraftiga priser.

Windeln driver idag flera web-shopar och finns representerade i flera länder i Europa.

Förutom i Tyskland, Österrike och Schweiz har Windeln internet-butiker även i Spanien, Portugal, Italien, Polen, Tjeckien, Slovakien och Frankrike.

”När man nyligen har fött ett barn är mamman extra känsliga för infektioner i underlivet. Ellens produkter som är baserade på probiotika är mycket lämpliga för dessa mammor. Därför är vi nu mycket glada att Windeln vill saluföra hela vårt produktsortiment i sin internetbutik”, säger Ingrid Atteryd Heiman, arbetande styrelseordförande på Ellen AB.

För ytterligare information:

Ingrid Atteryd Heiman, arbetande styrelseordförande på telefon 0705-122505 eller via epost ia@ellenab.com

Denna information är sådan information som Ellen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 juni 2017 kl 08.00 CET.

Om Ellen

Bioteknikföretaget Ellen erbjuder bland annat patenterade produkter med probiotika för att förbättra kvinnors intimhälsa. Många kvinnor upplever bakteriell obalans någon eller flera gånger i livet och alltfler accepterar inte torrhet och odör i underlivet. Unika produkter i Ellens produktportfölj idag är den probiotiska tampongen ellen® som innehåller Lacto Naturel ® (LN®), som består av humana mjölksyrabakterier och ellen® Probiotisk Utvärtes Intim Crème som också innehåller Lacto Naturel ® (LN®). Krämen innehåller också naturligt fett som ger en skyddande och smörjande effekt. Båda produkterna är unika och ensamma i sitt slag på marknaden. I produktsortimentet finns också ett självdiagnosticerande pH-test, en aqua block tampong, en intim foam och en intim deo. Foamen och deon är båda baserade på ekologiska råvaror med Salvia som aktiv substans. Produkterna säljs genom ett globalt nätverk av distributörer. Ellen är noterat på Nasdaq First North (Ticker: ELN). Erik Penser Bank är bolagets Certified Adviser. För ytterligare information: www.ellenab.com

20170620 Pressmeddelande Windeln.pdf