Vaisalan kestävän kehityksen tunnustus palkitsee alihankkijoita

Vaisala tiedote
19.7.2017 klo 8.00

Vaisalan kestävän kehityksen tunnustus palkitsee alihankkijoita

Vaisala jakoi vuoden alihankkija -palkintoja ensimmäistä kertaa yhteensä viidelle toimittajalle. Vastuullisen liiketoiminnan palkinto myönnettiin elektroniikkatoimittaja Enicsille, jonka kanssa Vaisala on tehnyt yhteistyötä alihankkijoiden vastuullisuusmittaroinnin kehittämisessä.

Vaisala on jakanut alihankkijoilleen Supplier of the Year -palkinnot ensimmäistä kertaa. Tunnustus myönnettiin viidelle toimittajalle, jotka valittiin 500 Vaisalan kansainvälisen toimittajan joukosta. Supplier of the Year on korkein Vaisalan myöntämä kunnianosoitus alihankkijalle.

Tämän vuoden palkitut yritykset valittiin kuudesta kateogoriasta: palkitut ovat menestyneet joko vastuullisen liiketoiminnan, laadun, teknologisen kehityksen, asiakaspalvelun, toimituksen luotettavuuden tai palvelun toimittamisen saralla. Useimmat palkinnonsaajat ovat suomalaisia yrityksiä.

"Valitut toimittajat mahdollistavat monilta osin sen, että voimme toimittaa asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityä huipputeknologiaa kolmessa päivässä Helsingistä Hong-Kongiin ilman valmistuotevarastoja", sanoo Vaisalan tuotantojohtaja Vesa Pylvänäinen. "On hienoa, että toimittajamme sitoutuvat erinomaiseen laatuun ja pitkäjänteiseen kehittämiseen yhdessä meidän kanssamme. Siten pysymme huipulla jatkossakin", Pylvänäinen toteaa.

Kestävä liiketoiminta -palkinto mittaa arvojen toteutumista

"Vastuullisuus on meille tärkeää, ja ponnistelemme saadaksemme toimintamme nettopositiiviseksi. Haluamme antaa yhteiskunnalle, ympäristölle ja globaalille taloudelle enemmän kuin otamme. Siten kädenjälkemme on suurempi kuin jalanjälkemme", sanoo Vaisalan tomitusjohtaja Kjell Forsén. "Koska toimitusketjun suorituskyky on tältä kannalta erittäin tärkeä, haluamme kannustaa myös alihankkijoitamme toimimaan vastuullisesti."

Vastuullisen liiketoiminnan palkinnon sai elektroniikkatoimittaja Enics, joka ansioitui vastuullisen toimitusketjun kehittämisessä. Enics muun muassa kehittää alihankkijoiden vastuullisuusmittaristoa yhdessä Vaisalan kanssa toimien projektissa pilottiyrityksenä.

Kaikki Supplier of the Year -palkinnon saajat valitsi Vaisalan globaali tiimi, joka koostui hankinnan, oston, laadun, logistiikan, tuotannon ja tuotekehityksen asiantuntijoista.

Palkitut 2017

Vastuullinen liiketoiminta: Enics

Enics kehittää Vaisalan kanssa toimitusketjun vastuullisuutta. Se toimii mm. pilottiyrityksenä Vaisalan toimittajilleen kehittämän vastuullisuusmittaroinnin kehityksessä.

Laatu: Plastoco Oy

Muoviosien ja -muottien toimittaja Plastoco on nostanut laatutasoaan vuodessa merkittävästi investoiden sekä ihmisiin, järjestelmiin että laitteistoon varmistaakseen tuotteiden hyvän laadun.

Toimituskyky: Sorv-Elektro Oy

Elektroniikkatoimittaja Sorv-Elektro palkittiin erittäin vahvan toimituskykynsä ansiosta (vuonna 2017 OTD 98 %). Vaisala vastannotti yli 2 500  toimitusta.

Asiakaspalvelu: Darekon Oy

Elektroniikka- ja kokoonpanoyritys Darekon ansaitsi tunnustuksen hyvästä asiakaspalvelusta nopean vasteaikansa ja Vaisalan tarpeisiin mukautuvan joustokykynsä ansiosta. Yrityksen proaktiivinen asenne riskienhallintaan tuottaa ratkaisuehdotuksia.

Teknologia: Enics

Elektroniikkavalmistaja Enics tutkii aktiivisesti uusia tapoja soveltaa eri teknologoita. Enicsin nopea prototyyppien toimitus sekä valmistettavuuspalaute Vaisalan uustuotehankkeiden tiimoilta tukevat Vaisalan tuotekehitystä erinomaisesti.

Palvelutoimittaja: DHL Express

DHL Express kuljettaa Vaisalan tuotteita yli 150 eri maahan joka vuosi yli 47 000 erillisellä toimituksella. DHL Express kehittää toimintojaan yhdessä Vaisalan kanssa, jotta asiakkaat saavat tarpeisiinsa räätälöidyt tuotteet jopa kolmen päivän sisällä tilauksesta.

Lisätietoja:

Vesa Pylvänäinen, tuotantojohtaja, Vaisala
vesa.pylvananainen@vaisala.com

Marina Stenfors, viestintäpäällikkö,Vaisala
marina.stenfors@vaisala.com

Vaisala on maailman johtava ympäristön ja teollisuuden mittausratkaisuja tarjoava yritys. 80-vuotisen kokemuksensa avulla Vaisala mahdollistaa paremman elämänlaadun tarjoamalla kattavan valikoiman innovatiivisia havainto- ja mittaustuotteita ja palveluja meteorologian ja valittujen säästä riippuvaisten toimialojen sekä teollisuuden mittaustarpeisiin. Vaisalan pääkonttori sijaitsee Suomessa, ja yhtiön palveluksessa on noin 1 600 ammattilaista ympäri maailmaa. A-sarjan osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki arvopaperipörssissä. www.vaisala.fi   www.twitter.com/VaisalaGroup

Attachments:

A photo accompanying this announcement is available at http://www.globenewswire.com/NewsRoom/AttachmentNg/b5879240-f431-4271-bba3-c7baf8889415

Vaisala-award_reduced.jpg