Neste MY uusiutuva diesel tuottaa sähkön Tall Ships Races -purjelaivatapahtumiin Turussa ja Kotkassa

Neste Oyj
19.7.2017 klo. 9.00

Kuva: Turun kaupunki

Neste MY uusiutuva diesel tuottaa tänä kesänä sähkön Tall Ships Races -purjelaivatapahtumiin, jotka järjestetään heinäkuussa Turussa ja Kotkassa. Tall Ships Races Kotka ja Tall Ships Races Turku ovat osa 30.6.-8.8.2017 järjestettävää kansainvälistä nuorisopurjehdustapahtumaa ja kilpailua.

Neste on maailman johtava kiertotalousyhtiö biopolttoaineissa, ja yhtiö on aktiivisesti mukana erilaisissa tapahtumissa pienentämässä niiden hiilijalanjälkeä.

"On hienoa, että yhä useammat tapahtumat haluavat olla edelläkävijöitä ja kiinnittävät entistä enemmän huomiota ympäristö- ja ilmastoasioihin. The Tall Ships Races 2017 -tapahtumissa Neste MY uusiutuvan dieselin avulla tuotetulla sähköllä on jopa 90 prosenttia pienemmät kasvihuonekaasupäästöt perinteiseen fossiiliseen dieseliin verrattuna. Lisäksi tapahtuma on yleisölle huomattavasti miellyttävämpi, koska Neste MY uusiutuvan dieselin käytöstä ei aiheudu katkua, jota tavallinen diesel tuottaa palaessaan.", kertoo Nesteen Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alueen johtaja Kaisa Hietala.

The Tall Ship Races on ystävällismielinen purjehduskilpailu, joka kokoaa yhteen nuoria haastamaan itsensä riippumatta kansallisuudesta, ihonväristä, uskonnosta tai sosiaalisesta taustasta. Yli puolet miehistöstä tulee olla 15-25 -vuotiaita. Itse tapahtumaan odotetaan noin 3 000 purjehtijaa ja yli 100 laivaa. Purjelaivatapahtuma on yksi Suomen 100-vuotisjuhlavuoden suurimmista yleisötapahtumista, ja se tavoittelee lähes miljoonayleisöä.

Tapahtumissa tuotetaan ympäristöystävällisesti sähköä Neste MY uusiutuvalla dieselillä generaattorien avulla. Uusiutuva, vähäpäästöinen ja katkuton Neste MY uusiutuva diesel on hyvä ratkaisu suurten massatapahtumien energianlähteeksi, sillä generaattorit ovat usein hyvin lähellä esiintymislavaa ja yleisöalueita, jonne ei kaivata ylimääräisiä pakokaasukatkuja.

Neste Oyj

Kaisa Lipponen

Neste MY uusiutuva diesel

Lisätietoja: Kaisa Hietala, johtaja, Uusiutuvat tuotteet -liiketoiminta-alue, Neste, puh. 010 458 4128