Metsä Boardin kartonkia kahdeksassa finalistipakkauksessa 2017 European Carton Excellence Awardseissa

Kahdeksan Metsä Boardin kartongista valmistettua pakkausta on nimitetty finalisteiksi arvostetussa European Carton Excellence Awardseissa (aiemmin Pro Carton ECMA Awards). Finalistit ovat sarjoissa Save the Planet, Most Innovative, Beauty & Cosmetics, Food & Beverages ja Healthcare & Pharmaceuticals. Voittajat julkistetaan ECMA-kongressissa syyskuun 21. päivänä Salzburgissa.

“On hienoa, että näin monta Metsä Boardin kartongista tehtyä pakkausta valittiin finalistien joukkoon”, sanoo Metsä Boardin EMEAn myynnistä vastaava johtaja Mika Paljakka. ”Ympäristöystävällisten, turvallisten ja tehokkaiden pakkausten kysyntä kasvaa, ja on ilahduttavaa, miten suunnittelijat ja pakkausten valmistajat kehittävät jatkuvasti uusia, entistä parempia ratkaisuja. Me haluamme yhdessä asiakkaidemme kanssa kehittää pakkausten tehokkuutta ja ympäristöystävällisyyttä koko arvoketjussa, ja tähän tähtää myös hiljattain lanseeraamamme ’Better with Less’ -aloite. Yhdessä asiakkaidemme kanssa haluamme kehittää pakkauksia, jotka vastaavat tämän päivän ja tulevaisuuden tuotemerkkien ja kuluttajien tarpeisiin.”

Vuosittain järjestettävään European Carton Excellence Awards -kilpailuun osallistuu satoja pakkauksia. Tuomaristo arvostaa laadukasta designia, käyttömukavuutta ja brändiä edistävää pakkausta sekä sitä, että pakkausmateriaalina käytetään uusiutuvaan, kierrätettävään puukuituun pohjautuvaa kartonkia.

Finalistipakkaukset, joissa on käytetty Metsä Boardin kartonkia ovat seuraavat:

SAVE THE PLANET

Brändin omistaja: JDE – Jacobs Douwe Egberts

HEALTHCARE & PHARMACEUTICALS

Ventofor-Combi Pack
Pakkauksen valmistaja: Lithosan Basim Yayim Ambalaj Sanayl ve Tic.
Brändin omistaja: Bilim llac San. ve Tic.

Kuvalinkki

Lisätietoja:
Marjo Halonen, VP Communications, Metsä Board
Sähköposti: marjo.halonen(at)metsagroup.com

Metsä Board
www.metsaboard.com

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja. Sen keveät kartongit on kehitetty ennen muuta kuluttaja-, myymälä- ja tarjoilupakkauksiin. Yhtiön käyttämä puhdas ensikuitu on uusiutuvaa raaka-ainetta pohjoisista metsistä.

Metsä Boardin maailmanlaajuinen myyntiverkosto palvelee merkkituotevalmistajia, jalostajia ja tukkureita. Yhtiön liikevaihto vuonna 2016 oli 1,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 500 henkilöä. Metsä Board kuuluu Metsä Groupiin. Sen osake on listattuna Nasdaq Helsingissä.

Seuraa Metsä Boardia: Twitter LinkedIn YouTube Instagram Slideshare

Metsä Group
www.metsagroup.fi

Metsä Group on biotalouden edelläkävijä, jonka tuotteiden pääraaka-aine on uusiutuva puu pohjoisen kestävästi hoidetuista metsistä. Keskitymme pehmo- ja ruoanlaittopapereihin, ensikuitukartonkeihin, selluun, puutuotteisiin sekä puunhankintaan ja metsäpalveluihin.

Metsä Groupin liikevaihto vuonna 2016 oli 4,7 miljardia euroa, ja se työllistää noin 9 300 henkilöä. Konsernilla on toimintaa noin 30 maassa. Metsä Groupin emoyritys on Metsäliitto Osuuskunta, jonka omistaa noin 104 000 suomalaista metsänomistajaa.

Seuraa Metsä Groupia: Twitter LinkedIn Facebook YouTube Instagram Slideshare