Taalerin osakkuusyhtiö Fellow Finance avaa palvelunsa Saksassa

Helsinki, 2017-09-07 08:43 CEST (GLOBE NEWSWIRE) --

TAALERI OYJ       LEHDISTÖTIEDOTE   7.9.2017

Taalerin osakkuusyhtiö Fellow Finance avaa palvelunsa Saksassa

Fellow Finance, josta Taaleri omistaa noin 40 prosenttia, on avannut joukkorahoituspalvelunsa kuluttajille myös Saksassa. Fellow Finance tuo Saksan markkinoille täysin digitaalisen rahoitusinfrastruktuurin ja tarjoaa kuluttajille vaihtoehtoisen ja kilpailukykyisen rahoitusmuodon sekä täysin digitaalisen lainanhaku- ja luottoprosessin. Saksassa lainojen myöntämiseen tarvitaan pankkitoimilupa ja Fellow Financen kumppanina luotonmyönnössä toimii Wirecard Bank. Tämä yhteistyö mahdollistaa joukkorahoittamisen Fellow Financen kautta myös Saksassa.

Saksassa vaihtoehtoiset rahoituspalvelut ovat kasvaneet voimakkaasti viime vuosina ja nopeammin kuin perinteinen pankkitoimiala. Pelkästään vertaislainojen määrä on kasvanut edellisvuodesta 95 prosenttia. Vertaislainaaminen on koko ajan noussut yhä houkuttelevammaksi ja kilpailukykyisemmäksi vaihtoehdoksi perinteisille rahoitusmuodoille niin lainanhakijoille kuin sijoittajillekin.

”Aloitamme innolla yhteistyön Wirecard Bankin kanssa. Sijoittajamme on nyt mahdollista sijoittaa saksalaisiin lainoihin ja hajauttaa maantieteellisesti Suomen ja Puolan sekä maailman neljänneksi ja euroalueen suurimman kansantalouden välillä. Strategiaamme sopii hyvin tarjota sijoittajillemme mahdollisuus tasaiseen ja korkeaan korkotuottoon laajasti hajautetulla riskillä. Saksan markkinan avaaminen on luonnollinen askel rakentaessamme Euroopan suurinta joukkorahoituspalvelua välittäen monipuolisesti kuluttaja- ja yritysrahoitusta.”, Fellow Financen toimitusjohtaja Jouni Hintikka kertoo.

"Fellow Financen saaminen asiakkaaksemme ja yhteistyökumppaniksemme tarkoittaa meille sitä, että voimme laajentaa yhteistyötämme vaihtoehtoisella rahoitussektorilla ja kansainvälisen yhteistyökumppanimme avulla. Asiantuntemuksemme saksalaisena pankkina täkäläisestä pankkitoiminnan sääntelystä ja määräyksistä auttaa FinTech -yrityksiä, kuten Fellow Financea, pääsemään markkinoille parhaalla mahdollisella tavalla sekä nopeasti ja helposti kansainvälistymään", johtaja Thorsten Holten Wirecardilta sanoo.

Tulevaisuudessa Wirecard tukee Fellow Financea esimerkiksi potentiaalisten lainanhakijoiden luottoluokituksissa ja lainaamiseen liittyvien maksutapahtumien toteuttamisessa Saksassa. Yhteistyö mahdollistaa Fellow Financen saksalaisille asiakkaille uuden tavan hakea ja nostaa lainaa joukkorahoitusperiaatteella kilpailukykyisellä korolla täysin sähköisesti.

Taaleri Oyj

Lisätietoja:

Jouni Hintikka, toimitusjohtaja, Fellow Finance Oyj, Puh. 040 5855 009, jouni.hintikka(at)fellowfinance.fi

Fellow Finance – Crowdfunding for People and Businesses

Fellow Finance Oyj on Pohjoismaiden suurin ja ensimmäinen euroalueen joukkorahoituspalvelu, joka tarjoaa sekä vertaislainapalvelua kuluttajille että lainamuotoista joukkorahoitusta yrityksille. Fellow Finance on välittänyt rahoitusta yli 156 milj. eurolla ja palvelulla on 230 000 käyttäjää 43 eri maasta. Fellow Finance Oyj on perustajiensa ja finanssitalo Taaleri Oyj:n omistama suomalainen osakeyhtiö. Lue lisää: http://www.fellowfinance.de ja http://www.fellowfinance.fi

About Wirecard:

Wirecard AG is a global technology group that supports companies in accepting electronic payments from all sales channels. As a leading independent supplier, the Wirecard Group offers outsourcing and white label solutions for electronic payments. A global platform bundles international payment acceptances and methods with supplementary fraud prevention solutions. With regard to issuing own payment instruments in the form of cards or mobile payment solutions, the Wirecard Group provides companies with an end-to-end infrastructure, including the requisite licences for card and account products. Wirecard AG is listed on the Frankfurt Securities Exchange (TecDAX, ISIN DE0007472060, WDI). For further information about Wirecard, please visit www.wirecard.com or follow us on Twitter @wirecard.

Taaleri lyhyesti

Taaleri on finanssiryhmä, jonka emoyhtiö Taaleri Oyj:n osake on listattu Nasdaq Helsinki Oy:n ylläpitämälle pörssilistalle. Taaleri-konserni koostuu kolmesta liiketoiminta-alueesta: Varainhoito, Rahoitus ja Energia. Taalerin palvelut on suunnattu institutionaalisille sijoittajille, yrityksille sekä yksityishenkilöille. Konsernin liiketoiminnalliset tytäryhtiöt ovat: Taaleri Varainhoito Oy ja sen tytäryhtiöt, Taaleri Pääomarahastot Oy-konserni, Taaleri Sijoitus Oy-konserni, Taaleri Energia Oy sekä Vakuutusosakeyhtiö Garantia. Lisäksi Taalerilla on osakkuusyhtiöt Fellow Finance Oyj, joka tarjoaa vertaislainapalveluja, sekä Inderes Oy, joka tuottaa analyysejä ja markkinainformaatiota sijoittajille.

Taalerilla oli kesäkuun 2017 lopussa hallinnoitavia varoja 5,3 miljardia euroa ja varainhoidon asiakkaita 4 300. Taaleri Oyj:llä on yli 3 200 osakkeenomistajaa. Taalerin toiminta on Finanssivalvonnan valvomaa.

Lisää tietoa yrityksestämme ja palveluistamme:

www.taaleri.com
www.fellowfinance.fi
www.garantia.fi
www.inderes.fi

Taaleri Twitterissä

Taneli Hassinen, viestintäjohtaja, puh. 040 504 3321, taneli.hassinen@taaleri.com